Første svangerskapskontroll idag

Ninky_Nonken

Tjattas
Januarhula 2014
Fikk høre hjertelyden og alt stemte med målingene at jeg er 13 uker på vei på lørdag :) Var VELDIG godt å få høre hjertelyden, for det eneste "beviset" jeg har hatt på at jeg er gravid er kun den første testen jeg tok da vi fant ut at jeg var gravid!

Men har ikke vært urolig eller nervøs i det hele tatt, for alle symptomene har vært der! ekstrem kvalme,trøtthet og ømme bryster. Ville vente til det var gått 12 uker med å gå til legen for å slippe å få sånne svar at han ikke finner hjertelyden, eller at målingene ikke stemmer o.s.v. Har bare tenkt at enten så går det bra, eller så går det til hel.. Og det har heldigvis gått bra :) Nå er jeg 12+5, og fikk høre frisk og aktivt hjertelyd idag :) Så er det å glede seg til ultralyden som blir i løpet av august på sykehuset :)

Hei å hopp jeg er så glad i dag :)

Så bra!!
Hadde du første kontroll hos lege eller jordmor?:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Så utrolig morro. alltid gøy med en hilsen fra h*n inne i magen. Hjertelyd eller bilde.

Så bra at alt var i orden! Jeg skal til første kontroll i morgen, er da 10+5. Er utrolig nervøs for dårlige nyheter og slikt. Jeg har to svake tester å vise til, ingen kvalme, men ømme bryster og trøtt i tide og utide. Samboer skal være med i morgen. Håper virkelig på å få høre en frisk hjertelyd! :-)

Heldige deg:) Så utrolig stas, og ikke minst godt å få graviditeten bekreftet endelig.. Man begynner jammen å lure litt til slutt.."er det noen inni der...?" Hehe..
Selv var jeg hos legen for tidlig for å høre noe, så nå har jeg omsider fått fingeren ut og bestilt ul;)

Nå har jeg også vært på første kontroll. Ble littegrann skuffa fordi jeg fikk ikke høre noe hjertelyd, trodde det var vanlig men legen min sa at hun veldig sjelden hørte no før om flere uker enda så det var ikek vits i å prøve. Jeg har fått ny time 9.aug for å få høre den :) Meeen, jeg og samboer prata litt om det etterpå og fant ut at det var verdt pengene å få se litt livstegn, så nå har vi bestlit privat tidlig ultralyd førstkommende mandag :) Da kan jeg få med meg bilder når jeg skal hjem til vestlandet og fortelle foreldrene mine nyheten om 2 uker :D

Back
Topp