første svangerskapskontroll idag

LilleSpira

Glad i forumet
Var på første sv kontroll idag.
Han har søkt meg til tidlig ultralyd, så håper det skjer fort, hadde vert gøy å bli satt frem til uke 11[;)]

ellers så måtte jeg ta celleprøve og det er jo alltid like ubehagelig! liker ikke å sette meg i den stolen..
hjelper iallefall ikke når legen er høy,mørk,kjekk og bare noen år eldre enn meg[8D]

merker nå at jeg husker lite fra sist svangerskap.

neste kontroll (utenom ultralyd i uke 18) er i uke 24, og da må man velge selv om man vil gå til lege eller jordmor.
Sist gang gikk jeg til jordmor, men det var mest fordi jeg hadde en ubrukelig lege. Denne gangen er jeg usikker på hva jeg vil.

Skal dere gå til lege eller jordmor?

Sist gang så gikk jeg til begge.. Synes det var ganske greit jeg. Fikk dobbelt opp.. :)

Jeg skal også kanskje få tidlig ultralyd, fikk tilbud om det når jeg var på utredning å fikk pergo, da sa han når jeg blir gravid så er det bare å ringe å få tidlig ultralyd :)

Men da jeg ringte så hadde de helt fullt til 21 september.. men de skulle ringe meg hvis de fikk det til tidligere, (hun mente det ikke kom til å bli noe problem). Så blir spennenes å se framover [:)]

ORIGINAL: Silje_

Sist gang så gikk jeg til begge.. Synes det var ganske greit jeg. Fikk dobbelt opp.. :)

Jeg skal også kanskje få tidlig ultralyd, fikk tilbud om det når jeg var på utredning å fikk pergo, da sa han når jeg blir gravid så er det bare å ringe å få tidlig ultralyd :)

Men da jeg ringte så hadde de helt fullt til 21 september.. men de skulle ringe meg hvis de fikk det til tidligere, (hun mente det ikke kom til å bli noe problem). Så blir spennenes å se framover [:)]

Lurte på det jeg også, men legen min synst det var best å gå til samme person hver gang, med tanke på måling og sånt.
Men det har nok sikkert ikke så mye å si..

Synst det var greit å gå til jordmor, eneste som va dumt var at jeg måtte til legen dersom jeg trengte sykemelding.

Kontroll allerede??
Jeg har gått gravid to ganger før, og det er bare 19 mnd siden siste fødsel.
Så jeg stresser ikke med å komme meg til jordmor eller lege med det første.
Men må vel kanskje ta en sånn celleprøve ja...huff :( Gjorde ikke det da jeg ble gravid med mine to forrige, men bør vel det nå.

Tror jeg holder meg til den ene gratis-ultralyden. Kanskje jeg også tar en 3d ul når tiden er inne for det.
Men jeg skal IKKE vite kjønnet, så kanskje best å la være ;)

ORIGINAL: ZombiElla

Kontroll allerede??
Men må vel kanskje ta en sånn celleprøve ja...huff :( Gjorde ikke det da jeg ble gravid med mine to forrige, men bør vel det nå.

Tror jeg holder meg til den ene gratis-ultralyden. Kanskje jeg også tar en 3d ul når tiden er inne for det.

Ja, var kanskje litt tidlig med første kontroll. Men var til legen igår, med noe annet enn sv, men sa at jeg var gravid.

Sa også at jeg er litt usikker på hvor langt på vei jeg er, er enten 6 uker eller 11 uker.
Utifra hva jeg fortalte ang mens o.l så mente han at jeg mest sannsynlig er 11 uker på vei, så derfor ville ha ta første kontroll nå, og er også derfor jeg skal ha tidlig ul, for å vere sikker på hvor langt jeg er på vei.
[:)]

ORIGINAL: LilleSpira

Kontroll allerede??

Ja, var kanskje litt tidlig med første kontroll. Men var til legen igår, med noe annet enn sv, men sa at jeg var gravid.

Sa også at jeg er litt usikker på hvor langt på vei jeg er, er enten 6 uker eller 11 uker.
Utifra hva jeg fortalte ang mens o.l så mente han at jeg mest sannsynlig er 11 uker på vei, så derfor ville ha ta første kontroll nå, og er også derfor jeg skal ha tidlig ul, for å vere sikker på hvor langt jeg er på vei.

Så spennende da [;)] Er jo litt forskjell på 6 og 11 uker.
Mens du venter på UL, kan du jo ta en sånn graviditetstest som viser cirka hvor mange uker du er på vei[;)]

ORIGINAL: LilleSpira

Kontroll allerede??

Så spennende da [;)] Er jo litt forskjell på 6 og 11 uker.
Mens du venter på UL, kan du jo ta en sånn graviditetstest som viser cirka hvor mange uker du er på vei[;)]

Men viser de det når man er så lant på vei?.. trodde bare de virket i starten..sånn opp til 5 uker?

Back
Topp