Første svangerskapskontroll i morgen

MrsDumbledore

Lille spire <3
Novemberskattene 2014 <3
Har dere noen "tips"? Alt er så nytt for meg at ejg blir litt overveldet. De sa ikke noe om å ta med urinprøve, men jeg tenker det kan være lurt uansett. Men tingen er at jeg er på jobb, og må til legen i jobbtid, så da blir det vanskelig med morgenurin(da den må oppbevares i kjøleskap. Jeg kan joikke akkurat sette min urinprøve i kjøleskapet på et sykehjem... Tro dere det går greit med "annengns-urin"?
Jeg lurer også på hva som akkurat skjer, så hadde vært fint om noen kan fortelle litt :P
Jeg er 8+2 i morgen, om det har noe betydning.
Takk for svar! :)

Hehe, den er grusom den problematikken med morgenurin, vet godt hvordan det er så etter første sv.skaps kontroll med første sa jeg at jeg bare kunne ha time tidlig om morgenen. Jeg har egentlig ingen tips, vet ikke hvordan temperaturen er ute hos deg, om det går an å ha den i bilen eller om det blir for varmt. Evt kjøre hjemmom hvis ikke det blir for stress :p

Masse lykke til på timen ihvertfall :)

Du kan jo tisse i et glass hos legen? Trenger ikke være morgenurin vel? Da jeg var hos legen for å si jeg var gravid å tok blodprøver, så tida jeg i et glass hos legen ( det var kl 13). Hvis du ikke har fått beskjed om å ta med urinprøve, er det sikkert helt greit! :) sist jeg var gravid så fikk jeg beskjed om å ta med egen urinprøve til jordmor, men jeg brukte ikke alltid morgenurin (det sa de ikke at jeg skulle heller) . Tror det er hvis du tester tidlig med graviditetstester at morgenurinen er best, siden den er mest konsentrert med Hcg.
På første kontroll tar du graviditetstest, blodprøver, måler blodtrykk og snakker litt med legen om graviditeten. Du kan ta opp det du vil, alt fra kosthold til trening :) lykke til i dag! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde med morgenurin hvis jeg kunne, men legen sa det ikke var nødvendig :)
Lykke til på kontroll :D

Back
Topp