Første svangerskapskontroll i dag! Den var, ja... nå er den overstått haha

Rugekasse

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Hadde ikke akkurat noen super opplevelse i dag!! 
Hos legen min sender man sms kvelden før, med årsak til at man ønsker legetime, navn og fødselsdato. 
Og det gjorde jeg i går kveld, siden det er stengt på fredager, neste uke er vi borte på påskeferie, og tirsdagen etter påske starter jeg på ny jobb så det finnes ingen andre dager i nær fremtid det passer!
I utgangspunktet fikk jeg beskjed om at første svangerskapskontroll skulle være mellom uke 10 og 12, men sist jeg var hos henne sa hun at det ikke stemte, men at man skulle komme mellom uke 12 og 14. Ok, greit for meg... 
Men da var det ingen muligheter for legetime FØR i dag heller, så det måtte bli i dag. 

Min sms: 
Hei. jeg trenger time hos legen i morgen, første svangerskapskontroll, 12 uker på vei. Hilsen Linda *etternavn + fødselsdato* 

På morgenen i dag fikk jeg svar:
Kontakt oss neste uke, KK (legen) går tidlig i dag. KK legekontor

Jeg svarte: 
Jeg har ikke muligheten neste uke pga reise, så trenger time i dag. MVH Linda *etternavn + fødselsdato*

Hun svarte:
Beklager men kontakt oss da etter påske. Du må ha første kontroll før uke 14. KK legekontor

Jeg svarte: 
Jeg starter ny jobb tirsdag etter påske, så jeg trenger den legetimen i dag. MVH Linda *etternavn + fødselsdato* 

Da ringte hun meg! Tydelig irritert :P Sa at jeg hadde visst at jeg er gravid en stund alt så da burde jeg bestilt time tidligere, og jeg påpekte at jeg hadde fått beskjed av legen om at jeg ikke skulle komme før uke 12. Og iom at jeg er 12 uker i dag har det da ikke vært mulighet for å komme tidligere. 
Fortsatt veldig irritert sa hun at jeg skulle få legetime, "siden jeg var så....!" 

Hva hun mente med den siste setningen, det kan man vel gjette på :P Neppe noe koselig!!!

Så kom selve legetimen. Den ble ikke akkurat veldig mye bedre egentlig. Da jeg kom sa hun at "Du er 11+3 i dag" 
Jeg hadde tatt med bildebevis fra ultralyd på hvor langt jeg er/var på vei, iom at jeg ikke har noen mensendato å gå etter pga abort. Så sort på hvitt står det at jeg var 6+1 17. februar.
"Du er 11+6"
Jeg tok frem kalenderen, og sa som det er, her er 17. februar, der står det 6+1. Og det står 12 her på 29. mars. Det regnes jo 6+1, 6+2, 6+3, 6+4, 6+5, 6+6, 7, 7+1 osv, så jeg er 12 uker i dag.
Det lege hjulet hennes regner ikke med skuddår, så jeg påpekte at selv om det ikke regner med det, var dagen der, så jeg er 12 uker på vei. Hun kapitulerte og jeg fikk vilja mi... :P 

Så kom det til dette med helsekortet. Hun spurte om vekta mi, jeg svarte, hun så på meg å sa "oi, det ser ikke slik ut!"
Jaaaaah, takk? Antar jeg? Jiiiiiiz *panneklask* 

Dette har vært en interessant dag, jeg er glad kontrollen er over og at jeg skal til jordmor neste gang hahaha 

soppas, hmm mange merkelige leger der ute. .

følere jeg ser noen nesten annehverdag som skriver slik om legene sine. håpe at det blir bedre når du skal til jordmor da:)

Jeg er egentlig veldig fornøyd med både legen min og resepsjonisten hennes, de pleier å være veldig hyggelige!! Men kan virke som de hadde en dårlig dag... 

Og, jeg er sta. Jeg trengte den timen i dag, jeg kan ikke være borte fra jobb en av de tre første dagene der for å dra til legen. Jeg avbestiller heller ikke en betalt ferie for å dra til legen en dag det passer dem bedre. 

Og, jeg er 12 uker på vei!! Jeg har bilde av det til og med, det er fakta, det er også fakta at det er skuddår, og den dagen var der! At terminen blir flyttet på ordinær ul regner jeg med, det er noe annet igjen, men at en lege skal diskutere når jeg har alt svart på hvitt blir det for dumt... 

Hihihi... Jeg må bare le...
Utrolig mange legehistorier altså... :)

kjenner meg igjen i den historien der. Opplevde det på samme måte i går :/ satt igjen med en kjip følelse. Satser på å gå endel til jordmor også.

Så mye mas a gitt, for en liten legetime... 

Ang vekt, når legen skulle fylle inn i helsekortet mitt sa jeg hvor mye jeg veier (aner ikke hvorfor jeg ikke blei veid...) og han sier "føøør du ble gravid..?"  "Eh, ja" Akkurat som om man har lagt på seg mye så tidlig i svangerskapet, haha. Er det da jeg skulle nevnt hvor mye jeg veide sist jeg ble gravid (som var 10 kg mer)? 

hahahaha ja ikke sant... VEL, det er godt at jeg ikke ser like feit ut som jeg er da :P Da hadde det jo virkelig vært ille!! 

Rugekasse skrev:
hahahaha ja ikke sant... VEL, det er godt at jeg ikke ser like feit ut som jeg er da :P Da hadde det jo virkelig vært ille!! 

Hehe, gått man kan ta det på den måten Jeg angrer nesten på at jeg ikke spurte hvor mye han egentlig tror jeg veier

hehe jah, hva kan man si? Jeg vet jeg er overvektig, og jeg vet jeg velger det selv gjennom livsstil og kosthold... 

Men litt takt og tone skader neppe når man er lege... Eller hva som helst annet av yrker som
har med mennesker å gjøre... 

For det er mange som virkelig syntes vekt er et ømt tema, og om man da får den kommentaren kan det såre... Og det er ikke noe koselig!! vekt skal ikke vektlegges så mye at det ødelegger for de gode tingene i svangerskap

Ja noen ganger må man bare stoppe opp å klø seg litt i hode og lure på om man snart skal våkne opp fra drømmen vettu, en blir litt satt ut av og til, skulle ikke tro det var mulig at fagfolk kunne oppføre seg sånn på den måten, men desverre er det litt for mange av dem :(Håpe det går bedre når du skal til jordmor da :D

Utrolig mange legehistorier, syns det er trasig at mange skal oppleve sånne ting som gjør at man får en dårlig opplevelse hos legen. Jeg ¨håper ditt besøk hos jordmor neste gang blir positivt :)

Ja jeg håper jordmor blir hyggeligere :) 

Men som sagt, ellers er jeg veldig fornøyd med legen min :) Det har bare vært litt spesiellt akkurat i dag, tydelig.. 

Spenstig legetime:P Men, hvorfor hadde du ikke bestilt legetimen på forhånd? :P Det er jo normalt det:)

Skytten, legekontoret har et nytt system der man MÅ sende sms kvelden før. Man må skrive hva det gjelder, navn, og fødselsdato. 

Hvis det skulle oppstå noe midt på dagen kan man ringe dit, men det er kun i krisetilfeller.

De har sluttet å ta imot timebestillinger på forhånd, fordi de mener dette vil kutte køene og gjøre at folk ikke må vente så lenge... 

Hadde jeg kunnet bestille på forhånd hadde jeg gjort det, men det lar seg ikke gjøre hos dem! Så det... 

:-O for en lege... Grattis med 12 uker for d:-D

Huff a meg så fantastisk lege du har :D eller ikke :O men godt du fikk tatt timen og ikke minst godt du skal til jordmor neste gang:))

hehe takk :D 

Uff, for en legetime.. måtte nesten bare le litt av det, hehe:-P Håper neste time blir bedre, selv om de har en dårlig dag skal det jo ikke gå utover pasienten:-)

Back
Topp