Første svangerskapskontroll hos lege eller jordmor?

Nessy-87

Flørter med forumet
Desemberlykke2017
Hei!
Når bestiller dere time til første svangerskapskontroll, og er det med lege eller jordmor?
Lurer også på om dere tar med pappaen? :)

Eg skal bestille time til veke 12, skal ta blodprøver samtidig så blir hos legen. 2 kontroll blir hos jordmor [emoji4] mannen får vere med om han kan [emoji4]

Første time hos Lege nå i uke 12 og resten går jeg til Jordmor:-) Mannen var med på alle kontroller med førstemann!

Skal på helsestasjonen med sønnen imorgen. Da vil jeg fortelle helsesøster/jordmor om graviditeten.

Imorgen har jeg første time til lege. Er da 6+6
Vil kreve tidlig UL pga tidligere komplikasjoner.

Hadde første kontroll hos JM når eg var 8+1, fyllte berre ut helsekortet, tok BT og urinprøve. Bestiller legetime for bl.p i veke 12. Kjem til å ta alle kontrollane hos JM :happy: Sambuaren blir nok berre med på UL, ser ikkje heilt poenget med at han skal vere med på andre rutine-kontrollar. Vi snakkar nok om formen min som det er ;)

Jeg skal ha første svangerskapskontroll hos legen, hovedsakelig fordi det er sykt lang ventetid på jordmor her. Mannen blir vel med på de kontrollene han har mulighet til å bli med til, men de fleste går jeg nok til alene. :)

Vært hos en kontroll hos lege 7+noe (husker ikke). Og skal på kontroll hos jm 11+noe. Tar alle kontroller hos jm. Mannen blir vel kun med på ul. Ser ikke poenget med at han skal være med på de andre kontrollene, synes det er VELDIG greit å gå alene. Dette er 3. barnet ;) Men for all del, hadde han hatt et stort ønske om å være med hadde han selvfølgelig fått vært med.

Kommer til å ha annenhver til jm og lege, slik som med første:) sist gang var mannen med til jm, men ikke til legen. Usikker hvordan det blir denne gangen, har ikke snakket om det:)

Første hos lege (ca uke 12). Fikk ikke time hos jordmor før august. Her vil mannen være med på alt :)

Var bare hos jm sist, kun hos lege når jeg skulla ha sykemelding. Var hos jm for en uke siden, uke 8 [emoji4]

Back
Topp