Første svangerskapskontroll ❤️

Belsie

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Tenkte å kontakte min elskede jordmor imorgen for å fortelle henne at jeg endelig er gravid med tredje ❤️

Her jeg bor har vi kun én fast jordmor som er på kontoret for å ha svangerskapskontroller, og hun er der kun på torsdager. Regner med den første kontrollen blir om noen uker, og da må jeg jo skrive i vaktboka på jobb at jeg blir borte fra da til da pågrunn av noe.. Har en jobb der de er avhengige av at jeg er på plass, så må liksom skrive det ned.. :nailbiting: Noen som har tips om HVA jeg kan si at jeg skal? Har gått for «legebesøk» før, men vet liksom ikke «hva jeg skal gjøre hos legen» egentlig.. :hilarious: Bor på et lite sted, så det er fort gjort å bli avslørt.. Spesielt siden jordmor kun er her en bestemt dag og alle på jobb vet at jeg vil ha flere barn etterhvert, men vil jo ikke at se skal skjønne det med det samme.. :banghead:

Tips og triks?
 
Den kan jeg skjønne er litt tricky ja :nailbiting:
Hva med å prøve å få en time litt sent på dagen, og bare ta en spansk en å si du føler deg veldig dårlig og er nødt til å dra hjem :hilarious:
 
Den kan jeg skjønne er litt tricky ja :nailbiting:
Hva med å prøve å få en time litt sent på dagen, og bare ta en spansk en å si du føler deg veldig dårlig og er nødt til å dra hjem :hilarious:

Kanskje det ja.. eventuelt kan jeg si at eksemen til andremann har blusset opp og at han bør til legen :hilarious: Her skylder vi på barnet! :angelic:
 
Fikk time til første sv.skaps kontroll hos legen min jeg nå, 16.09 :Heartred Det er ikke så lenge til! Da får jeg vel henvisning til OTUL også, alt ble plutselig mye mer virkelig :love017
 
Usikker på når eg skal kontakte jordmor/lege! Men bør vel berre få ein time etterkvart for å time til TUL, ja!
 
Usikker på når eg skal kontakte jordmor/lege! Men bør vel berre få ein time etterkvart for å time til TUL, ja!
Er 7+2 når jeg fikk time, liker å forholde meg litt til datoer. Så derfor jeg syns det var kjekt å booke det såpass tidlig :happy: Tenker å gå annenhver gang til lege/jordmor.
 
Er 7+2 når jeg fikk time, liker å forholde meg litt til datoer. Så derfor jeg syns det var kjekt å booke det såpass tidlig :happy: Tenker å gå annenhver gang til lege/jordmor.
Eg bestilte 9+0 eg! Men det er kanskje seint? Er tredjegangs så stressa liksom ikkje noke med det
 
Eg bestilte 9+0 eg! Men det er kanskje seint? Er tredjegangs så stressa liksom ikkje noke med det
Det tror jeg går helt fint :happy: Legen min som valgte han ville ha meg inn i uke 7, men tipper alt innen uke 10-11 burde være ok med tanke på henvisning til OTUL. Man skalvel ha tidlig ul innen 13+6
 
Er det vanlig bestille time til lege/jordmor allerede? Jeg venter litt i tilfelle jeg mister jeg :nailbiting:
 
Derfor eg bestilte så langt fram i tid ☺️
Jeg bestilte siste i uke 6 etter å ha sett hjertet, i uke 9 måtte jeg avbestille etter svake blødninger og ett hjerte som sluttet å slå. Den følelsen var så lite god, så sitter langt inne å bestille. Men får vell bare manne seg opp til det da! Trodde jeg bestilte tidlig i uke 6 sist gang jeg, hørtes sånn ut på kontor dama iallefall :shifty: Men kanskje en ny hyggelige en nå!

Er det sånn at alle får tidlig ultralyd også nå?
 
Jeg bestilte siste i uke 6 etter å ha sett hjertet, i uke 9 måtte jeg avbestille etter svake blødninger og ett hjerte som sluttet å slå. Den følelsen var så lite god, så sitter langt inne å bestille. Men får vell bare manne seg opp til det da! Trodde jeg bestilte tidlig i uke 6 sist gang jeg, hørtes sånn ut på kontor dama iallefall :shifty: Men kanskje en ny hyggelige en nå!

Er det sånn at alle får tidlig ultralyd også nå?
Så kjedeleg!
Eg har aldri opplevd (og bank i bordet for at eg sleppe denne gongen også)!
Du bestemmer jo sjølv, men har bestilt hos fastlege før gong sidan det er blodprøver denne gongen også (?) og han må ein bestille hos i god tid
 
Jordmor skulle kontakte meg igjen på tirsdag angående første time hos henne. Tipper jeg skriver opp i boka på jobb at jeg skal på legetime med et barn.. :hilarious: Det blir enda verre når jeg skal finne på noe lurt å si når jeg skal på TUL.. :angelic: Mulig jeg tar meg en tur til tannlegen da, fordi jeg har mista ei fylling eller noe.. :hilarious:
 
Eg bestilte ein legetime 9+0, men det er kanskje seint i forhold til henvisning til TUL? Eg får ringe jordmord til veka og sjekke. Bestilt privat til i veke 8 (7+1) sidan eg likevel skal til Oslo
 
Back
Topp