Første svangerskapskonsultasjon?

hortense

Forelsket i forumet
Vet at det er anbefalt med første svangerskapskonsultasjon mellom 6-12 uke. Når har dere tenkt til å ta den og når bestiller dere? :-)

Jeg har allerede bestilt.. Skal til legen min på bursdag min faktisk, 26. August. Da er jeg 7+6 uker.. Tenker da å be om henvisning til TUL :happy:

Jeg hadde første rett over 12 uker sist gang, begynte da hos legen, tenker det samme denne gangen. Så blir første kontroll hos jordmor i uke 16 :-) Her jeg bor er det første kontroll i uke 12 som er planen for svangerskapsomsorg.

Legen ville ha meg inn i uke 10, så uke 13 for å ta resten av prøvene. :)

Var til første kontroll med mitt første barn mellom uke 9 og 10. Tipper jeg gjør det samme nå :-)

Jeg har bestilt legetime i uke 8. Fødte 6 uker for tidlig sist, uten å vite årsaken. Så nå lurer jeg på om jeg får noe ekstra oppfølging.

Jeg har bestilt legetime i uke 8. Fødte 6 uker for tidlig sist, uten å vite årsaken. Så nå lurer jeg på om jeg får noe ekstra oppfølging.

Så merkelig at du ikke fikk noe svar på det :confused005 Kjekt med litt tett oppfølging nå da :Heartred

Tenker å bestille første svangerskapskonsultasjon uke 8/9 ca tenkte jeg.

Vi skal på tidlig ultralyd i uke 7+6, men har ikke bestilt time for svangerskapskontroll enda. Tenker å ta det i uke 11 eller 12.

Vi skal på første kontroll hos lege i uke 7. Vi tenkte å få time tidlig, siden vi skal ha ekstra oppfølging og ha tidlig ultralyd før uke 12 - og tenkte derfor at det var greit med litt tid til henvisning osv.. :) Er også noen medikamenter som skal vurderes, og det skulle også skje tidlig i svangerskapet. Så da er vi litt tidlig ute! :D

Så merkelig at du ikke fikk noe svar på det :confused005 Kjekt med litt tett oppfølging nå da :Heartred

Det fant aldri årsaken dessverre, men gav guttungen antibiotika i tilfelle. Min mor fødte også sin første 6 uker før uten spesiell forklaring. Håper uansett at spiren holder seg inni magen til termin denne gangen. Og, ja, litt ekstra oppfølging hadde vært veldig kjekt :Heartred

Her blir det nok en tur til legen snart. Hadde en ma på mai, der jeg mistet i uke 11, så tørr ikke helt å juble ennå.

Jeg skal til jm allerede på onsdag. Uke 7. Det er litt ekstra tidlig pga jeg ønsker mer oppfølging etter morkakesvikt sist gang, kombinert med at min tildelte jm er på ferie eller no i par uker etterpå.

Fastlege i uke 9, hvor vi skal bestille tul og oul.

Jeg skal til jm allerede på onsdag. Uke 7. Det er litt ekstra tidlig pga jeg ønsker mer oppfølging etter morkakesvikt sist gang, kombinert med at min tildelte jm er på ferie eller no i par uker etterpå.

Fastlege i uke 9, hvor vi skal bestille tul og oul.

Får alle gravide tilbud om tul nå?

Tenker å bestille etter at jeg har vært på TUL. Må bare vite at det er liv først.

Jeg skal til lege allerede i uke 5. Har lavt stoffskifte, så legen har alltid sagt at jeg skal ta tidlig kontakt ved et evt svangerskap. Spurte helsesekretæren nå om hva som menes med tidlig, og det visst hun ikke. Legen hadde ledig time neste uke, så da blir det sånn. Er jo greit å få sjekket stoffskifte tidlig uansett, i forhold til medisinjusteringer;)

Første kontroll blir vel i løpet av denne uken. Er 4+2 i dag, men har høyrisikosvangerskap, så skal henvises til kk for alle videre kontroller der, og første ul senest uke 7 for terminbestemmelse. Og til endokrinolog for å endre/justere medisiner så snart graviditet er oppdaget...

Back
Topp