Første svangerskaps kontroll!

Qvini

Glad i forumet
Idag var jeg på første svangerskaps kontroll! Og jeg kjenner jeg er kjempe forbanna på den legen! Min lege (som jeg var kjempe fornøyd med) har sluttet! Så nå har jeg fått ny! Hun satt med ett A4 ark foran seg med huske lapp, sa at jeg ikke trengte å ta alle blodprøvene - da måtte jeg stoppe henne å si at jeg tar alle prøver som skal tas jeg! Sko på død å liv veie meg, trodde ikke på vekta så måtte opp på to ganger for den viste så "mye"!! Og fikk beskjed om at jeg ikke fikk gå opp mer en ti kilo! Så sier jeg det blir jo lett med tvillinger, da viser det seg jo til at hun ikke har journalene mine der det står klart og tydelig fra min den andre legen! Hun sa og gjorde så mye at jeg ble helt satt ut, nektet å sjekke magen min selv om jeg sa at jeg var sikker på at livmoren er opp til navelen ca! Ringte helsestasjonen etterpå i tårer å forklarte, så skulle få time der litt fort! Jeg har hundre vis av spørsmål i forhold til tvilling svangerskap og hun legen ville ikke svare på noe!

Idag var jeg på første svangerskaps kontroll! Og jeg kjenner jeg er kjempe forbanna på den legen! Min lege (som jeg var kjempe fornøyd med) har sluttet! Så nå har jeg fått ny! Hun satt med ett A4 ark foran seg med huske lapp, sa at jeg ikke trengte å ta alle blodprøvene - da måtte jeg stoppe henne å si at jeg tar alle prøver som skal tas jeg! Sko på død å liv veie meg, trodde ikke på vekta så måtte opp på to ganger for den viste så "mye"!! Og fikk beskjed om at jeg ikke fikk gå opp mer en ti kilo! Så sier jeg det blir jo lett med tvillinger, da viser det seg jo til at hun ikke har journalene mine der det står klart og tydelig fra min den andre legen! Hun sa og gjorde så mye at jeg ble helt satt ut, nektet å sjekke magen min selv om jeg sa at jeg var sikker på at livmoren er opp til navelen ca! Ringte helsestasjonen etterpå i tårer å forklarte, så skulle få time der litt fort! Jeg har hundre vis av spørsmål i forhold til tvilling svangerskap og hun legen ville ikke svare på noe!

Dette hørtes jo veldig utrivelig ut! Man går jo dit for å få god informasjon og god oppfølging. Veldig merkelig oppførsel på den legen syns jeg. Tenker på min første kontroll hvor jeg fikk god info og ble godt ivaretatt. Nei huff, håper det blir bedre fremover! Med to skal du vel få bedre oppfølging også! Ønsker deg lykke til [emoji177]

Håper du får skiftet lege, eller så ville jeg kun prioritert jordmor [emoji15]

Nei, æsj.. For en lite profesjonell lege! Bytt henne ut med en gang! :) godt du kan få oppfølging et annet sted fort da..

Hva?[emoji15] Det hørtes ikke ut som en trivelig opplevelse. Sånn skal man da virkelig ikke behøve å oppleve...Håper du får bedre behandling på helsestasjonen[emoji4]

Ja bytt lege, jeg har lignende opplevelse med gamle legekontoret mitt når legen min plutselig ikke var der mer og vikarer hadde timene i stedet. Fikk feil medisiner som står på listen over mine allergier og ville ikke sjekke meg når jeg ble syk, bare skrev sykemelding. ( lang historie kort, endte med at hun gjorde alt feil Og følte ikke at legen støttet meg, og hun skyldte alt på meg ) så jeg byttet tvert lege når jeg fant ut at legen min ikke kom tilbake.
Men kommer legen din tilbake så er det greit å fortelle personen om det vikaren gjorde så noen vet det.

Ikke greit! Jeg ville brukt jordmor, og klaget på legen i samme slengen. Håper du slipper flere sånne opplevelser.

Ja jeg kjenner at jeg er kjempe skuffet ☹️ hadde gledet meg litt til denne kontrollen, og få høre litt mer om veien videre nå som det er to! Heldigvis har jeg ultralyd om en ukes tid igjen hos en spesialist som jeg betaler i dyre dommer for! Så får jeg satse på at jordmor kan litt mer! Jeg har iallfall allerede byttet lege! For han jeg hadde har allerede fått ny jobb!

Oj, det høyrtes ikkje ut som ei kjekk oppleving. Bra du allereie har bytta lege. Vonar den nye er hyggeligare!

Off, kjenner jeg blir oppriktig lei meg på dine vegne!:( På kontroller skal man jo kunne stille spørsmål og få gode svar! Håper vi andre er heldigere med første kontroll:) og at du er heldigere med kontrollene fremover:D

Så utrolig irriterende, og veldig trist for deg å ikke bli hørt! Heldigvis kan man bytte fastlege, og jeg håper at du får en grei en som er lydhør og kan hjelpe deg.
Jordmor vil nok møte deg på en helt annen måte. Ellers kan jeg anbefalle deg å melde deg inn i tvillingforeldreforreningen, og oppsøke tvillingforeldreforreningen/ grupper på Facebook. Å bli kjent med både erfarne tvillingforeldre, og kunne dele bekymringer og gleder med flere kommende tvillingforeldre tror jeg kan være veldig bra. Det skal også være et tvillingforberedende kurs som helt sikkert er kjekt og informativt å få med seg [emoji106]
Klart du har millioner av spørsmål! Kanskje legen har null kompetanse på tvillinger? Burde hvertfall kunne si det, og anbefale deg å gå til jordmor da...

Huff. Dette hørtes virkelig ikke noe koselig ut <3 Sender deg masse gode klemmer og håper du får bedre oppfølging hos HS. For slik skal det jo ikke være...Ville også ha vurdert å bytte lege om det ikke bedrer seg, for er den en tid du skal føle deg trygg er det jo igjennom et svangerskap <3

Back
Topp