Første svangerskaps kontroll, eller eeeeh.

Lilje_prøver

Betatt av forumet
Hatt første svangerskapskontroll hos verdens mest surrete lege! Han kunne ingen ting, kunne ikke lese av blodprøvesvar, den helsekort for gravide ser ut som om det er skriblet på av en 4 åring, HAN KRYSSET AV FOR RUSMISBRUKER?! Jeg måtte inn igjen og spørre eeeeh hva? Nei, han trodde han krysset av for nei...  o_O ikke fikk vi den fine første boken, ikke sjekket han når termin vil bli, ikke sendte han henvisning til ul, ikke sjekket han vekta mi.. Ja egentlig så gjorde vi ingen verdens ting uten om at han sleit med å skrive ut blodprøvesvar som jeg skulle få med meg?! Tre sider med bare rotesvar på blodprøver, er det meningen jeg skal lese dem av selv eller :P Skuffendes :P

Kjedelig. Mye bedre å gå til jordmor synes jeg, de vet hva som skal gjøres og de tar seg god tid.

Pga av mangel på jordmor i kommunen får man ikke gå til henne før etter uke 17 desverre.... Forresten mente han at bekkenløsning ikke var mulig i uke 9, så vet dere det! Fikk ny time av legesekretæren i skranken hos en annen lege imorgen for bekkenløsning, hun ble litt satt ut da hun sa selv hun har hatt bekkenløsning med nr to fra uke 6 :p

Leger generelt kan lite om graviditet er min erfaring. Jeg går kun til jordmor så lenge jeg ikke er syk. Håper den andre legen er bedre...

Den andre legen snakker så lite og dårlig norsk at han gidder jeg ikke å bestille time til! Får ta neste time sent når vi flytter 1 oktober, dette gidder jeg ikke :P

Å så kjipt! Ingen privat jordmor man kan bruke heller? Absolutt verdt pengene..

Sikkert en god ide og vente til dere flytter og så bytte... Med mindre det er noe spesielt du lurer på.. Men du kan vel kanskje bytte lege før den tid også da, eller er det sånn man kan bytte bare en gang på en viss tid kanskje..? Husker ikke helt...

Jeg hadde også første kontroll i dag, men var hos vikar pga oppkast nå.. så han fylte ut skjema likeså godt og fylte ut alle blodprøver jeg skal ta om 3,5 uke og skal da komme på laben. Så skal jeg ha ny time etter det hos min faste lege som da er tilbake fra ferie. Han målte BT og sjekka ut. Grei fyr.. ble sykemeldt til 19.august i første omgang uten noe spørsmål om det egentlig.. Tok langtidsblodsukker og blodsukker pga tidligere svangerskapsdiabetes, og de var heldigvis greie nok. :)

Nei... Nærmeste er 2 1/2 time unna desverre. Men, om vi skal inn til byen skal jeg prøve å få bestilt en time der :)

Back
Topp