Første svangerskap VS andre svangerskap

• Trådstarter Trådstarter Juli17April19
  • Opprettet Opprettet
J

Juli17April19

Guest
Hei :)

Lurer på en ting.
Vet dette varierer fra person til person, men nysgjerrig likevel. :)

I mitt første svangerskap var jeg skikkelig elendig form, kastet opp 4-5 ganger daglig i de første 10 ukene.

Jeg har nå blitt gravid igjen å jeg føler meg virkelig ikke gravid! Ikke noe symptomer, ikke kvalme.. Ingenting! Utenom at jeg går mer på do enn vanlig, å til tider ømme bryst.

Var på ul onsdag og der så jeg det lille knøttet og hjertet slo :Heartred

Meen, det jeg skal frem til er: hvordan var deres svangerskap ifh første og andre?
Ble det gutt eller jente? Jeg har jente fra før, så er virkelig spent nå på nr2 :) :Heartred

Var veldig dårlig med begge to, men er verre denne gangen[emoji33] Har jente fra før og venter en gutt nå

Ja, det er snedig hvordan dette er :p:)

Skulle ønske jeg hadde noe symptomer nå å, men er jo null og niks ;) og da blir jeg litt små bekymret .

Første svangerskap merket jeg ikke at jeg var gravid bortsett fra litt ekstra trøtt og tyngre og større pupper og etterhvert voksende mage :) det var ei jente!

Nå er jeg 5+6 på vei, og merket lite fram til de to siste dagene. Er nå blitt uggen og små kvalm. Og føler meg mer gravid denne gangen. Men vet jo ikke kjønnet enda da. [emoji6]

Minst like dårlig denne gangen som første. Var jente første gangen, vet ikke kjønn enda denne gangen:)

Første gang hadde jeg mye smerter. Trodde jeg kom til å miste, men gikk heldigvis bra. Var litt kvalm, men kastet sjelden opp. Noe bekkenplager, mye trøtt og sliten. Men generelt i god form og var aktiv til dagen Jeg fødte.

Andre gang hadde jeg ingen magesmerter. Litt trøtt, men veldig kvalm og kastet en del opp. Bekkensmertene var mye verre, og jeg var i dårligere fysisk form og orket lite. Drittlei av å gå gravid på slutten og dette blir garantert min siste, haha

Bar jente begge gangene

Ganske like svangerskap, dvs veldig få symptomer kun litt kvalme med nr 2. Fikk jente først og gutt som nr 2

Elendig med nr 1! Kvalm, oppkast, svangerskapsforgiftning, kløe og bekkenløsning. Med nr 2 nå kastet jeg bare opp i 10 uker :) Håper de 10 siste ukene blir gode også :)

2 svangerskap helt uten nevneverdige "plager" eller symptomer. Fikk gutt første gang og venter ei jente nå:)

Helt like svangerskap... mer bekkenløsning denne gang. Gutt tidligere, jente denne gang.

Tusen takk for svar :) gøy å se hvor like/ulike svangerskapene er :)

Hadde hypermesis og spydde nonstopp med første - var jente.
Var småkvalm, men ikke i nærheten som med første - gutt
Var småkvalm, men ikke i nærheten som første, i tillegg til store bekkenplager på slutten - gutt

Det er det jeg husker, hadde jo mange flere symptomer da :P

Nr 1: kvalm frem til rundt uke 20. Kastet opp litt, men ikke veldig mye.
Nr 2: kvalm fra uke 5 til ca uke 8, mistet uke 9.
Nr 3: ikke noe kvalme. Mistet uke 9.
Nr 4: kvalm/uvel på og av første 12 ukene, kom seg veldig og super form fra uke 13-22 iallfall! (Er 22 uker nå!)

Nr. 1 er foresten jente og vi venter en lillebror ;)

Ganske like svangerskap begge to her. Noe kvalme den første tiden, slet med bekken og halsbrann leeenge. Vi har en jente og en gutt (jeg var overbevist om at nr 2 måtte være jente da det var så likt :hilarious:) :)

Mitt første svangerskap fikk jeg ikke en eneste plage. Altså: ikke kvalm, vondt eller noe. Hadde en voksende mage, that's it.
Nå eg jeg i uke 8, er så kvalm at jeg har blitt sykemeldt... gått ned 3,5 kg på halvannen uke. Begge deler er like normalt:) Og begge deler gir en sprell levende baby:)

Fikk gutt sist gang, så er spent på om dette kan være jente siden jeg er så dårlig :)

Første svangerskap hadde jeg niks og nada symptom så og si, ble gutt :)
Denne gangen har jeg slitt med ekstrem kvalme, bekken/rygg, søvnproblemer, kynnere, vektnedgang osv. Blir gutt også denne gangen ;)

Back
Topp