Første svangerskap! Redd..

camoiji

Forelsket i forumet
Hei alle sammen!
Så morro å få muligheten til å være med i en slik gruppe. [emoji1376]!
Gravid for første gang. Satt på første forsøk etter nesten 8 år på p-pille. (Jeg er 25 år). Etter 7 år langt forhold med kjæresten ser vi veldig frem til et nytt kapittel i livet!

Men... jeg er så sabla bekymret og redd for SA. Jeg googler og leser om det opptil flere ganger om dagen. Forum gjør meg enda mer redd, da det er så mye å lese om blødninger, SA og MA. Samboer blir gæren av meg og sier det er like før han tar fra meg mobilen, da det i verste tilfeller har endt opp med at jeg har grått om kvelden fordi jeg er redd. Trenger bare noen gode ord og litt oppmuntringer tror jeg..[emoji18][emoji175]

Jeg er som nevnt over 25 år gammel. Er frisk, og normalt aktiv i hverdagen. Er normalvektig og er sjeldent syk. Dette er som sagt første gang jeg er gravid, og håper at alle faktorer som er nevnt veier positivt for at dette skal gå bra.. (Beklager om jeg virker "hysterisk"[emoji31])
Sluttet med snus dagen jeg testet positivt, tar anbefalte kosttilskudd og prøver å ha et variert og sunt kosthold. Er forresten 5 (+1) uker på vei i dag.

Takk for alle gode ord og tips, gleder meg til å bli "bedre kjent" med alle, og gleder meg til å følge dere veien videre [emoji254]!

Graulerer og velkommen hit!
Det er kanskje lettere sagt enn gjort, men forsøk å slappe av litt og ikke ta sorgene på forskudd, da får du dem bare dobbelt om det skulle gå galt.
Dette kan vi ikke styre uansett, og da er det like greit å ta en dag av gangen og prøve å nyte reisen ;)

Hei! Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, hadde det akkurat sånn i mitt første svangerskap! Det er mye lettere å lese/ta inn alt det negative, og det tærer på kroppen! Prøv å slapp av og nyt :)

Gratulerer og velkommen[emoji5]

Prøv å slappe av, er ikke noe du får gjort fra eller til! Man må bare håpe på det beste, men heeeelt enig i at det er fryktelig vanskelig!!

Gratulerer! Kan trøste deg med at det går aldeles fint for de aller fleste. Mitt beste råd er å nyte graviditeten, det er veldig lite du kan gjøre fra eller til uansett

Gratulerer [emoji322]

Gratulerer :-)

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg kommer sikkert til å være bekymret hele svangerskapet. Håper tiden går fort, og at jeg får tul, da blir det nok bedre :)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. I første svangerskap holdt jeg veldig tilbake i frykt for at det skulle bli verre hvis det gikk galt, men innser jo i etterklokskapens lys at det er helt unødvendig å unnlate å glede seg (gikk bra for meg). Går det galt blir en like knust uansett, og går det bra har en jo brukt veldig mye unødig energi på å være bekymret. Enklere sagt enn gjort da, men må bare prøve å tvinge seg selv til å tenke sånn [emoji4]

Takk for gratulasjoner dere! Og takk for gode ord og råd. Helt sant som dere sier. Skal gjøre så godt jeg kan og bare nyte fremover.. [emoji173]️

Takk for gratulasjoner dere! Og takk for gode ord og råd. Helt sant som dere sier. Skal gjøre så godt jeg kan og bare nyte fremover.. [emoji173]️

Glemte jo helt å si gratulerer :D spennende tid i møte [emoji7]

Gratulerer :)
Mitt eneste tips er at du presser vekk bekymringene så lenge alt virker i orden. Det er ikke så lett, men sannheten er at om du mister så vil du bli like lei deg som hvis du ikke hadde bekymra deg. Nyt at du er gravid, og har sluppet skuffelsene med gjentatte måneder hvor det ikke klaffet [emoji4][emoji173]️[emoji4][emoji173]️ klem

Gratulerer så mye! Helt fantastisk med nytt kapittel :) Forstår deg så godt, og har det ofte helt likt! Likevel må du bare fokusere positivt, og ikke sammenligne deg selv (symptomer og tester spesielt) med andre i forhold til graviditeten :) Det er mitt beste tips! Nyt dagene som kommer, og kos deg med at du er gravid!! :)

Gratulere så mykje! Har sjølv mykje bekymringer, men prøver å nyte graviditeten denne gangen, for sist bekymra eg meg unødvendig mye [emoji28]

Back
Topp