Første sv.kontroll overstått!

Spiremor

Forumet er livet
VIP
Jepp! Tatt blodprøver, levert urinprøve, fått skjema og pratet litt:) man vet jo ikke noe mer etter denne kontrollen, men nese uke er det tidlig ul så da får je svar om dette er liv laget!

Så deilig. Jeg har ikke ringt til legen en gang, jeg :P
Nesten så jeg er litt flau... Både legen min og jeg mente det kom til å gå mange år (hvilket også var planen min) før jeg ble gravid igjen. Hadde et forferdelig svangerskap sist som virkelig satte en støkk i meg. Men nå står jeg her da, gravid igjen og snuppa er ikke året en gang. Tror hun får bakoversveis, jeg :D

Så bra! Skal ha første kontroll rett før 12 uker jeg. De ville ikke ha meg inn før det nærmet seg 12 uker :-)

jeg fikk nok kontroll så tidlig pga SA i sommer :) Jeg er glad jeg får så god oppfølging!

De nye retningslinjene sier vel at blodprøver skal tas etter uke 12 nå?

De nye retningslinjene sier vel at blodprøver skal tas etter uke 12 nå?

Er dette nytt fra 2013? Jeg skulle komme rundt uke 9 i følge legen i høst (men så hadde jeg en SA..).

Ja, det er visst ganske nytt. Det var noe med at artistoffer fra far evt ikke kommer fram på prøver før etter uke 12. Jeg tok blodprøver i uke 10 sist sø reagerte på at jeg skal dit på sent nå. Da sa hun at det var nytt.

Back
Topp