Første sv.kontroll over

Jente0709

Forumet er livet
Marslykke 2016
Litt skuffet over at jm ikke prøvde å lytte etter fosterlyden. Haha. Men ellers var det veldig fint. Jordmor er veldig koselig og trivelig, så føler meg heldig denne gangen. Skal tilbake igjen om 4 uker, for nytt siden sist jeg var gravid er visst at ingen blodprøver takes før uke 12, sist skulle de takes mellom uke 8 og 12. Så for å ødelegge dagen min helt da, så fikk jeg beskjed om at jeg er nødt til å ta glukosebelastning 3!! ganger i løpet av svangerskapet. Det er bare så ekkelt å drikke den tykke guggen med sukker og når man til og med må sitte i ro å vente i 2! timer etterpå, så blir det jo enda verre. Hadde man nå bare fått seg en seng å sove i, i mellomtiden :p

Litt skuffet over at jm ikke prøvde å lytte etter fosterlyden. Haha. Men ellers var det veldig fint. Jordmor er veldig koselig og trivelig, så føler meg heldig denne gangen. Skal tilbake igjen om 4 uker, for nytt siden sist jeg var gravid er visst at ingen blodprøver takes før uke 12, sist skulle de takes mellom uke 8 og 12. Så for å ødelegge dagen min helt da, så fikk jeg beskjed om at jeg er nødt til å ta glukosebelastning 3!! ganger i løpet av svangerskapet. Det er bare så ekkelt å drikke den tykke guggen med sukker og når man til og med må sitte i ro å vente i 2! timer etterpå, så blir det jo enda verre. Hadde man nå bare fått seg en seng å sove i, i mellomtiden :p
Hahaha!! Uff! Ja, den ventinga i 2 timer er drepen! Hun sykepleieren klarte såvidt få ut blod av meg etter 3 forsøk etter 2 timer også! Hvorfor må du ta 3??

Hahaha!! Uff! Ja, den ventinga i 2 timer er drepen! Hun sykepleieren klarte såvidt få ut blod av meg etter 3 forsøk etter 2 timer også! Hvorfor må du ta 3??

Om man har diabetes, har hatt sv.diabetes eller har PCOS, så skal man ta en uke 12, en i uker 24 eller noe sånt og en i 32 eller 34. *host* har allerede fortrengt hva hun sa, for jeg har lite lyst :p

Jeg tok den drikken for et par uker siden, synes ikke den var så gale :) er kommet en ny type med bringebærsmak :)

Om man har diabetes, har hatt sv.diabetes eller har PCOS, så skal man ta en uke 12, en i uker 24 eller noe sånt og en i 32 eller 34. *host* har allerede fortrengt hva hun sa, for jeg har lite lyst :p
Har vært på 1 allerede! I uke 6 pga påvist sukker i urinen i uke 5. Tror den var grei siden jeg ikke har hørt noe mer. Men har hatt 6,8 fastende, så blir vel jevnt med kontroll utover. Prøver å følge med blodsukkerapprat litt da :-)

Jeg tok den drikken for et par uker siden, synes ikke den var så gale :) er kommet en ny type med bringebærsmak :)

Jeg bruker å ta med en te-pose, så det blir som te med mye sukker, men verste er fortsatt å sitte på de harde stolene på legekontoret å vente.

Har vært på 1 allerede! I uke 6 pga påvist sukker i urinen i uke 5. Tror den var grei siden jeg ikke har hørt noe mer. Men har hatt 6,8 fastende, så blir vel jevnt med kontroll utover. Prøver å følge med blodsukkerapprat litt da :)

De er heldigvis flinke til å følge med, når de mistenker starten på noe eller at man har påvist sukker. Jeg burde også målt med blodsukkerapparatet, men er forferdelig slapp på det. Også er jeg tom for utstyret.

Off..føler med deg på den glukose belastningen..sist måtte jeg ta den hele 5 ganger pga. overvekt, men alle var super fine hver gang!!! :P så må vel belage meg på å ta den like mange ganger nå og...

Off..føler med deg på den glukose belastningen..sist måtte jeg ta den hele 5 ganger pga. overvekt, men alle var super fine hver gang!!! :p så må vel belage meg på å ta den like mange ganger nå og...

Kan hende du er heldig, hørtes ut som den nye greia var 3 ganger i løpet av svangerskapet :p Om jeg må ta mer enn 3 ganger kommer jeg til å legge meg på golvet å hyle :p

Kan hende du er heldig, hørtes ut som den nye greia var 3 ganger i løpet av svangerskapet :p Om jeg må ta mer enn 3 ganger kommer jeg til å legge meg på golvet å hyle :p

Haha..ja da håper jeg at jeg slipper unna med 3 ganger ;-)
Husker at hver gang jeg var å skulle ta den så bestemte jeg meg for å bare styrte hele greia, men bare smaken kom på tunga så endte det alltid i å små tvinge det i meg

Haha..ja da håper jeg at jeg slipper unna med 3 ganger ;-)
Husker at hver gang jeg var å skulle ta den så bestemte jeg meg for å bare styrte hele greia, men bare smaken kom på tunga så endte det alltid i å små tvinge det i meg

Ja, det er hard å få ned. Ble litt bedre når jeg fikk det varmt og med en te-pose i.

Du kan foreslå å komme på sykehuset å ta det å komme å besøke meg da vettu :woot: vi har fått ny type med sitronsmak, den sier de ikke er så ille :smiley-angelic003

Ble egentlig som en kopp te med 20-30 skjeer sukker eller noe :p Men det er iallefall bedre enn vann med sukker. Haha

Høres jo uansett bedre ut ja :p må ha det i bakhode til glukose tiden er inne ;-)

Ble egentlig som en kopp te med 20-30 skjeer sukker eller noe :p Men det er iallefall bedre enn vann med sukker. Haha

Høres jo uansett bedre ut ja :p må ha det i bakhode til glukose tiden er inne ;-)

Back
Topp