Første spark

Nei. Men har morkaka foran. Hadde det med forje også... følte sist første bevegelser i uke 19... å opplevde lite liv egentlig hele svangerskapet...

Veldig skuffa over å ha morkaka på fremmsiden igjen. Er i uke 17 nå...

Jaa, kjent det noen uker "innenfra" og forrige uke kjente jeg det i hånda utenpå magen! :love017 Er 18+4 i dag.

Morkake foran denne gangen også, sist kjente jeg det først i uke 18, fra da gikk det fort fra bobler til romstering. Tror jeg kjenner noe av og til nå, 16+1, men usikker.. Kan jo være tarmene også? Men som jeg hørte en gang, hvis man ikke hadde vært gravid, hadde du da trodd at det var tarmene? Svaret mitt ved mange anledninger er nei. Jeg kjenner mest om morningen når jeg ligger i senga, før jeg har spist

18+4 i dag, kjenner daglig liv. Blir stadig sterkere og hyppigere bevegelser fra magen.

Uke 16+1 idag og gleder meg veldig til jeg kjenner noe første gang. :happy: Er førstegangs så vanskelig å vite hva jeg skal kjenne etter, men håper det blir snart.

Kjente «noe» fra 13+0/14, var sikker på at det var baby i uke 15+0. Kjent regelmessig/daglig siden uke 16+0. Tredje barnet, morkaken bak, 18+5 nå ❤️

Jeg er usikker på om jeg har kjent noe enda. Jeg tror jeg har kjent ‘’noe’’. Men ikke daglig enda:) Har morkaken forran og er i uke 17+2:)

Førstegangsgravid: vet ikke helt hva jeg kjenner men merker at det er noe som foregår i magen, kjennes nesten ut som litt «stikking» ikke vondt, men merkes ganske godt, mest nede mot lysken men i går kveld var det rundt navlen. Tror dere det er ligamentsmerter? Babyen? Noen som har lignende?

Jeg kjente baby for første gang helt sikkert i dag! :Heartpink Mitt tredje barn, morkaken er foran som den var første gang jeg var gravid, men jeg kjente tidlig liv den gangen også. Var flere spark ved et par anledninger i dag. Gjerne når jeg er litt vridd i overkroppen så det blir litt trangt over magen liksom :happy: veldig hyggelig. Det har også sagt POFF i dag og magen er heeelt umulig å gjemme noe mer. Nå er jeg fullstendig ute som gravid.

Førstegangsgravid: vet ikke helt hva jeg kjenner men merker at det er noe som foregår i magen, kjennes nesten ut som litt «stikking» ikke vondt, men merkes ganske godt, mest nede mot lysken men i går kveld var det rundt navlen. Tror dere det er ligamentsmerter? Babyen? Noen som har lignende?
Det er helt vanlig. Jeg var også bekymret for dette fordi jeg synes det var direkte vondt. Jeg spurte både jordmor og damen på ultralyd om dette. De sa det samme, at det er så mye i magen som skjer. Morkaka vokser, livmora vokser og babyen vokser, sp ikke rart at man kjenner stikk her og der

Har enda ikke kjent noe, er 15+3 og andregangs. Gleder meg veldig til jeg begynner å kjenne liv! Sist hadde jeg morkaka helt i toppen og da kjente jeg liv i uke 18 og utover. Har morkaka baktil nå og håper det ikke er lenge til jeg kjenner de første bevegelsene, det er så vanvittig trivelig! :hello2

15+6 i dag, morkaka foran, og har kjent «noe» siden 13+ish. Men var i fornektelse i godt over en uke pga. plasseringen av morkaken, men på tirsdag (15+2) hadde jeg hånda på magen som ble litt mottrykk, og da fikk jeg et skikkelig tydelig spark ❤️
Kjenner mest på kvelden, noen dager bedre enn andre :shy:
Edit: jeg er 3. gangs og har hatt morkaken bak de med de to andre, så er nok derfor jeg kjenner det så «lett».

Last edited:
Back
Topp