Første spark?

Stinemor93

Glad i forumet
Junibollene 2023
Aprilspirene 2025
Kjente jeg de første sparkene i dag? Jeg er faktisk ikke sikker. Er 17+2 så veldig tidlig.
Jeg presset litt inn i magen med hånden, for det var litt lettere ubehag akkurat der, litt som heelt svake mensmurringer. Og mens jeg holdt der (litt til høyre på magen) så kjentes det akkurat ut som en finger som banka på. To ganger etter hverandre, og så en tredje gang et par sekunder etterpå, også var det ikke mer. Kunne nesten kjennes ut slik som pulsslagene i magen, men min puls er mye høyere og da hadde den vært stabil. Tenker også at det kan ha vært luft? Men så rart at det skjedde 3 ganger på samme plass? Kjente det både inni og utenpå, men hvis jeg ikke hadde presset akkurat der så tviler jeg på at jeg hadde kjent noe som helst. Kjenner ingenting til vanlig, men har en veldig sterk og rask puls som jeg kjenner godt i magen, og som kanskje overdøver alt annet i tillegg :)

Hva tror dere? :angelic: Er førstsgangs i tillegg, så liten sjans for at det var baby :p

Jaaa, det er spark! :Heartred
Jeg kjente (og så) dem for første gang denne uken, 16+. Men det er ganske tidlig, så det er vanlig å ikke kjenne hver dag.

Det er mye info på kjennliv.no og der er det fra ca uke 20-ish man skal forvente å kjenne hver dag.

Tipper det er baby. Kjente omtrent på samme tidspunkt forrige/første gang. Denne gangen var det spark så det syntes tydelig på magen i uke 17. (Men to, så det har nok en del å si.)

Jeg er i uke 18, og har kjent bevegelser i ca en uke nå. Er andregangsfødende, og har morkaken foran, så kjenner det kun inni. Veldig koselig!

Jeg er også førstegangs, men begynte å kjenne liv daglig fra rundt den tiden du er nå. Så absolutt mulig at det er spark du kjenner! Kjente bevegelse en gang før det begynte daglig, kanskje rundt en uke før, og da var det bare ett «tap».

Så utrolig koselig! :Heartred Ja det høres ut som spark, men jeg er ingen ekspert (førstegangs). Kjente nesten akkurat det du beskriver, to «pokes» på samme sted. Dette var i uke 18+1 og har kjent noe lignende ca hver/annenhver dag på varierende områder. Er nå i uke 19+5. Det er definitivt mer tydelig enn pulsen i magen, og ikke en stabil «rytme». Glad på dine vegne, så kos!! :love017

Det tror jeg og er spark! Jeg kjenner spark rundt kanten på magen pga morkaken er utover og en grei fettklump under navlen, nå kjenner jeg en del, er 20+2, blir nok mer nå som du først har kjent

Last edited:
Det er nok spark ja! Jeg er like langt på vei som deg, 17+3 i dag, og jeg har kjent spark og liv i ett par uker allerede. 3 gangs gravid da ☺️

Kjente også spark fra ca uke 17. da hadde jeg hatt skikkelig leamus i magen en drøy uke. Kjentes akkurat som du sier: som om noen poker deg. Også kommer det som regel igjen på de samme stedene.

Luft kjennes veldig annerledes for meg. Da kjenner jeg jo at lufta forflytter seg rundt, mens med sparkene er de helt konsentrert på ett sted av gangen.

Jeg skal ha nr 4 og trodde jeg kjente noe i uke 13, men det var nok bare luft og tarmbevegelse.. fra uke 19 er jeg helt sikker på at det er spark jeg har kjent, og nå kan pappan kjenne det fra utsiden også, første gang på lørdag da var jeg 20+3, i går kveld lå vi og kosa oss med mange små spark fra den lille frøkna :Heartbigred :Heartred

Jeg er 18+3 og kjenner mye bevegelse. Er førstegangs og morkake foran, men kjenner det helt nederst. Flere ganger fått små dult på film også :Heartred
Oi! Vi er like langt, også morkake foran, første baby, kjenner absolutt ingenting

Oi! Vi er like langt, også morkake foran, første baby, kjenner absolutt ingenting
Er jo forskjellig fra person til person :) Både på ultralyd og når jordmor brukte doppler fikk jeg beskjed om at det var mye aktivitet, kanskje noe med det å gjøre?:joyful:

Jeg kjenner små dult som kjennes ut som leamus innimellom, innbiller meg at jeg kjenner mere siste dagene ❤️ Jeg er førstegangs med morkaka foran, var på oul på tirsdag å da så vi masse bevegelser som jeg ikke kjente da!

Jeg syns jeg kjente kiling i uke 13, men egentlig litt usikker på om det var det! Kiling, små sveip inni der fra uke 18. er 3 gangs med morkaka foran, og 20+3 i dag, i går syns jeg at det var noe mer kraft i bevegelsen til lillegutt:) med de to forrige var det rundt denne tiden man kunne kjenne på utsiden - men da lå morkaka bak da:)

Back
Topp