Første spark

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Hei, i anledning til at jeg kjente et spark første gang så tenkte jeg det hadde vært morsomt å lage en egen tråd til når folk opplever det første tegnet til liv der nede :)
Jeg er iallefall førstegangs gravid og kjente det første tegnet til liv igår kveld da var jeg 14+2 :)

Morsomt å se når dere føler noe for første gang og kanskje se hvor stor forskjell det er hos førstegangsgravide og de som har en eller flere graviditeter bak seg :)

Jeg er bare 12 uker på vei men har kjent at det kiler svakt ved skambenet når jeg legger meg om kveldene. Vet ikke om det er baby eller luft det og :) gleder meg til å være helt sikker!

Har kjent forsiktige bevegelser siden slutten av uke 13, veldig koselig :-) Men jeg er tredjegangs da, hadde ikke visst at det var baby om det var første gang. Gleder meg til det kommer oftere :-)

I forrige svangerskap kjente jeg første bevegelser i uke 16 ca. Nå er jeg 13+6 og regner med jeg må vente litt til :)

Er 12 uker idag og kjenner noen "sommerfugl vinger" der nede innimellom :happy: Men ikke hver dag ;):Heartblue

Tror jeg gikk til uke 20 før jeg kjente noe forrige gang, så regner ikke med å kjenne noe enda. Vet ikke hvordan morkaken ligger denne gangen, da, kan jo bli annerledes, men regner liksom ikke med noe:)

Jeg er bare 12 uker på vei men har kjent at det kiler svakt ved skambenet når jeg legger meg om kveldene. Vet ikke om det er baby eller luft det og :) gleder meg til å være helt sikker!
Jeg hadde det akkurat sånn, vet liksom ikke. Men igår kveld så kjente jeg det klart og tydelig at det var noen der inne som beveget veldig på seg :D Så har "kjent" noe tidligere, men velger å regne i går som første tegn til liv ettersom det ikke var noen tvil om hva det var :)

Eg er 4 gangs fødende og kjente "fiske" sprelle første gang i uke 10+4. Nå er eg 14+1 :p siste uka har eg kjent vær kveld :)

Syns eg har kjent litt liv i kveld, er 10+6. Meeen, det kan jo vere luft og, så tidleg :)

Kjente tydelig sprell i går kveld (13+3). Tredjegangs. Tror jeg kjente noe for en ukes tid siden, men var usikker. Var ingen tvil i går kveld så velger å regne det som første sprellet. :)

Begynte å kjenne "sprell" eller "bobling", vet ikke hvordan jeg skal forklare det- da jeg var 14+ noen dager, annengangs. Med første kjente jeg ikke noe før jeg var i uke 17 -18 hvis jeg ikke husker feil.

Tror jeg kjente første tegn til liv i går. 14+6 ☺ Dette er andre svangerskap, og morkaka ligger på bakre vegg. Så jordmor antok jeg ville kjenne det tidlig :)

Syns jeg kjente noe tidligere i uka, ca 11+4 da. Kjentes ut som bobler som "poppet". Kanskje baby, kanskje luft :P Er andregangsgravid.

Kjente "rekesprell" allerede rett før uke 12, er andregangsfødende ~ i kveld har det vært tydelige dult...13+1 i dag :D

Helt merkelig, men jeg kjente samme følelse som første bevegelsen til hun jeg fikk i 2014, når jeg var 9+5. Jeg har hatt både luftbobler og fantomspark rundt i magen, men denne følelsen var noe HELT annet, det var som bittesmå bobler blandet med sommerfugler, på akkurat det samme stedet ved skambeinet som jeg så+kjente livmora tidligere den dagen.
Men jeg selv nekter jo egentlig for at man kan kjenne liv såå tidlig:p men samtidig var det ingen tvil om at det var babyen.. Mulig jeg er lengre på vei, haha!

• Liker
Reactions: VHN
Helt merkelig, men jeg kjente samme følelse som første bevegelsen til hun jeg fikk i 2014, når jeg var 9+5. Jeg har hatt både luftbobler og fantomspark rundt i magen, men denne følelsen var noe HELT annet, det var som bittesmå bobler blandet med sommerfugler, på akkurat det samme stedet ved skambeinet som jeg så+kjente livmora tidligere den dagen.
Men jeg selv nekter jo egentlig for at man kan kjenne liv såå tidlig:p men samtidig var det ingen tvil om at det var babyen.. Mulig jeg er lengre på vei, haha!
Føler med deg, mange sier det er uvanlig at jeg kjente så tidlig også med tanke på at jeg er førstegangs gravid men det var ingen tvil når jeg kjente det, og i dag har det vært skikkelig liv og røre inni der, rart å sitte på jobb når det kjennes ut som du har en fisk sprellende inni deg :D nå skal det sies at på tidlig ultralyd så trodde de at jeg var to uker lengre på vei, men det gjenstår å se på OUL :)

Føler med deg, mange sier det er uvanlig at jeg kjente så tidlig også med tanke på at jeg er førstegangs gravid men det var ingen tvil når jeg kjente det, og i dag har det vært skikkelig liv og røre inni der, rart å sitte på jobb når det kjennes ut som du har en fisk sprellende inni deg :D nå skal det sies at på tidlig ultralyd så trodde de at jeg var to uker lengre på vei, men det gjenstår å se på OUL :)
Ja, derfor har jeg ikke turt å si det til noen:p men lurer på om jeg også kan være litt lengre på vei pga forskjellige ting. Blir spennende med legekontroll på onsdag:D
Det blir spennende å se da ja!:)

• Liker
Reactions: VHN
Back
Topp