Første spark/bevegelse

Kvinne 32

Blir kjent med forumet
Hei !

Er 18+5 og synes jeg har kjent noen ting fra babyen di siste 14 dagene.Er ikke hele tiden liksom men noen ganger kjennes det ut som om noen legger fingertuppen på magen min,andre ganger som en luftboble. Kjenner ingenting utenpå enda da jeg har litt magefett. Usikker på om det faktisk er babyen eller bare tarmene :hilarious:

Noen av dere andre som har kjent lignende og hvordan kjentes/kjennes det ut for dere? :happy:

Spennende å høre åssn det var/er til dere :joyful:

Last edited:
Første var som små bobler. Men fordi jeg ikke pleier å kjenne noe fra tarmene og det var i livmorområdet, skjønte jeg at det kunne være babyen. Tok meg en ukes tid å bli helt sikker da jeg bare kjente mer av det. Dette var i uke 15. Er 22 uker nå og boblene har blitt kraftigere og tyngre og økt og blitt spark :) Kunne også kjenne noe som strøk innvendig, som en fiskehale eller fjær i tillegg. Tror nok det er babyen du kjenner :)

Første var som små bobler. Men fordi jeg ikke pleier å kjenne noe fra tarmene og det var i livmorområdet, skjønte jeg at det kunne være babyen. Tok meg en ukes tid å bli helt sikker da jeg bare kjente mer av det. Dette var i uke 15. Er 22 uker nå og boblene har blitt kraftigere og tyngre og økt og blitt spark :) Kunne også kjenne noe som strøk innvendig, som en fiskehale eller fjær i tillegg. Tror nok det er babyen du kjenner :)
Kjennes liksom mest litt nedenfor navlen min :happy:

Åhh så koselig da, jaa virker som om det er babyen som er aktiv. Blir spennende og se framover

Kjennes ut som noen trykker med en fingertupp fra innsiden. Et poke liksom. Eventuelt som bevegelsene til en sprellende fisk.
Slik har det vært hver gang jeg har vært gravid, og har kjent det i uke 15-16 hver gang utenpå samtidig som inni, men jeg har lite fett på magen. Mannen min har kjent det utenpå samme dag som jeg har kjent det selv første gang.

«Sommerfuglvinger» og «bobler» har jeg aldri skjønt. Når jeg har kjent liv har jeg ikke vært i tvil om at det var babyen eller ikke. Letteste måten å kjenne det på er å ligge på rygg i senga med ei hånd nederst på magen med lukkede øyne. Uten tiss i blæra :-)

Kjennes ut som noen trykker med en fingertupp fra innsiden. Et poke liksom. Eventuelt som bevegelsene til en sprellende fisk.
Slik har det vært hver gang jeg har vært gravid, og har kjent det i uke 15-16 hver gang utenpå samtidig som inni, men jeg har lite fett på magen. Mannen min har kjent det utenpå samme dag som jeg har kjent det selv første gang.

«Sommerfuglvinger» og «bobler» har jeg aldri skjønt. Når jeg har kjent liv har jeg ikke vært i tvil om at det var babyen eller ikke. Letteste måten å kjenne det på er å ligge på rygg i senga med ei hånd nederst på magen med lukkede øyne. Uten tiss i blæra :)

Har tre barn btw

Back
Topp