Første spark/bevegelse...

Sulla

Elsker forumet
MAI 2013
På mandag kjente jeg første saltoen..., men igår kveld da vi hadde lagt oss våkna huleboeren til liv..
Trykka med på magen for å lage mindre plass, noe jeg vet fra tidligere at ikke blir satt stor pris på fra innsiden.. Så det ble skikkelig leven og nett som den på innsiden kjempa for å få bort hånda mi.., utrolig herlig følelse...
Noen flere som kjenner huleboeren sin???

så herlig å kjenne liv allerede :D jeg har ikke kjent noe som jeg er sikker på er huleboeren enda, men forhåpentligvis skjer det snart <3

Jeg har lest at det er så sent som kanskje i uke 20 at man kjenner liv når man har førstemann på vei? Jeg vil ikke vente så lengeeee! Er 11 uker i dag, og er SÅ spent på å kjenne noe! Livmoren skal vel bevege seg oppover om en eller to uker, så jeg håper tiden går fort :)

Jeg har lest at det er så sent som kanskje i uke 20 at man kjenner liv når man har førstemann på vei? Jeg vil ikke vente så lengeeee! Er 11 uker i dag, og er SÅ spent på å kjenne noe! Livmoren skal vel bevege seg oppover om en eller to uker, så jeg håper tiden går fort :)

Jeg var 18+2 med første, kjente ingenting før... Men, jeg turte aldri å trykke ned magen heller.. livredd jeg skulle knuse noen bein :) :)
De sier også at andregangsfødene skal kjenne tidligere, men en kollega av meg med nr 2 kjente ingenting før i uke 19. Jeg er 12 uker nå, og kan ikke fatte hvordan jeg skal kjenne noe som er 5cm lang, og veier mellom 10 og 20gr...

Jeg var 18+2 med første, kjente ingenting før... Men, jeg turte aldri å trykke ned magen heller.. livredd jeg skulle knuse noen bein :) :)

De sier også at andregangsfødene skal kjenne tidligere, men en kollega av meg med nr 2 kjente ingenting før i uke 19. Jeg er 12 uker nå, og kan ikke fatte hvordan jeg skal kjenne noe som er 5cm lang, og veier mellom 10 og 20gr...

Nei, jeg klarer ikke helt å forestille meg det jeg heller. Men hadde jeg vært slankere, kan jeg nok se for meg at jeg kunne kjent livmor og div fra utsiden i hvert fall. Har på følelsen av at det blir en stund til ;) Men jeg gleder meg til den flytter seg oppover og jeg ikke har konstant spreng i underetasjen! :P

Jeg kjente noe jeg er sikker på var babyen etter en kynner i uke 9...

Innbiller meg at jeg har kjent liv noen ganger, men det er mulig jeg tar feil - siden jeg bare er 11 uker på vei...

Innbiller meg også å ha kjente noe.. Men er jo bare 10 uker.
men de sommerfuglene jg kjente med storebror er i magen igjen...

Hoho. Kjente en liten bevegelse i dag og ej e 12 uke på mandag. E sikker fordi d kjentes ut som ei kullsyre boble berre at den bevegde sej nedover! Så ligna d på dei første bevegelsene ej merka me "storebror"!

kjente ikke noe før uke 20 med noen av de jeg.. så rundt ul tid kjenner jeg sikkert noe her.. og forresten, jeg er normalvektig, så tror ikke det har noe å si. :)

og til dere som har kjent bevegelse; congrats', er jo en milepæl det også. :) kos dere med bevegelser, nyt det...før det blir for harde bevegelser og for trangt der innw.. :p

Kjente bevegelser i uke 15 med nr 1 så blir spennende å se når det skjer denne gangen:) Heldig dere som har kjent allerede! Er 11 + 5 idag så kansje jeg kjenner noe om tre uker da :D

Men dere som kjenner liv nå, da må dere jo kjenne liv nedi tissen? hehe! babyen ligger jo nesten nedenfor skambenet ennå...

Jeg er over uke 12 å kjenner liv nor jeg ligger på magen. Med mitt første svangerskap kjente jeg ikke noe før jeg oppdaget at jeg hva gravid ca 6mnd på vei. Med nr to som vi mistet i uke 25/26 så kjente jeg fra uke 16 og med mitt sistesvanger skal kjente jeg i uke 13 og no har jeg kjent siden uke 11 :)

Som sagt; Kjenner dere liv i tissen? Barnet ligger jo bak skambenet :P

Jeg er 14 uker på vei med nr 3 og tror jeg har kjent liv et par kvelder. Litt usikker, men det kan ha vært bevegelser. Tror heg kjente det samme i uke 14 med nr 2. Livmora mi har kommet et stykke inn av bekkenet nå, men kjenner det langt ned ja! Det er ganske drog variasjon på hvor langt folk har kommet her inne. I uke 14-15 er der fullt mulig å kjenne Liv ja! I uke 10-11 noe mer tvilsomt i mine øyne!

Back
Topp