Første sosiale smil

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Når ca begynte deres å smile (ikke refleks, men sosialt)? Og skjedde det gradvis, eller «løsnet det» over natta? Baby er 5,5 uke her, men ingen veldige tegn til smil enda….
Virker som mange opplever det så tidlig..men noen som har måttet vente enda noen uker før det ble tydelig?
 
Vår har så vidt begynt de siste dagene. Tror jeg. Hun er fem uker i dag. Syns i alle fall hun smiler og lager litt sånne glad-lyder innimellom når hun ser oss i øynene. Til nå har hun bare smilt når hun bæsjer, så er gøy å se en utvikling :laughing002
 
Følger,
Når ca begynte deres å smile (ikke refleks, men sosialt)? Og skjedde det gradvis, eller «løsnet det» over natta? Baby er 5,5 uke her, men ingen veldige tegn til smil enda….
Virker som mange opplever det så tidlig..men noen som har måttet vente enda noen uker før det ble tydelig?
Følger, er i akkurat samme båt som deg. Bare sett veeeldig små antydninger her.
 
Gutten min var 6 uker da vi så det første tydelige smilet som ikke var en grimase, men er først nå ved 8 uker vi får flere sosiale smil om dagen :) utviklingen skjedde gradvis.
 
Sniker
Dette varierte en del hos mine babyer. Den eldste begynte med sosiale smil rundt 5-6 uker, mens den yngste hadde mye magevondt og gråt/spente seg for det meste så hun var nok nærmere 2 mnd før hun virkelig begynte å smile. Var ett og annet smil innimellom før det, men veldig kort!
 
Baby er 8 uker om et par dager, ikke sett noe smil enda. Vi har øyekontakt når han ikke er urolig, sliten, trøtt osv. Han følger også ansiktet mitt om jeg beveger meg fra side til side. Han kom 4 uker før tiden, så jeg prøver å være tolmodig:) leste et sted at smil gjerne kommer i svangerskapsalder/uke 44-46, så da vil det jo være når han er 8-10 uker og rett rundt hjørnet. Vet ikke om det stemmer da:) men søsteren smilte på dagen hun var 4 uker, og hun kom til termin.
 
Vår er 5,5 uker og har heller ikke hatt noen tydelige smil enda. Bare grimaser og i dag var det som om han lo litt i søvne :hilarious: Var sikkert bare noen hikst, hehe.. eldste jenta vår var godt og vel 6 uker før det kom noe tydelig smil.
 
Vi så første smilet dagen etter babyen var 1 måned. Så var det en uke/halvannen der vi kunne få er smil eller to hver dag. Nå er han litt over seks uker og smiler mye når han tar kontakt med oss.
Har også lest at det varierer mye når de begynner og smile, så man må nok bare smøre seg med tålmodighet. :)
 
Hun begynte rett før 6 uker, før det kom deet 3 smil på en uke.
 
Kom 2 uker før termin, begynte å smile på dagen 6 uker. Fikk tre smil samme dag, og skikkelig blikkontakt med masse smil etter dette. 6 uker og 3 dager lærte han å rekke tunge. Han ser skikkelig på oss, smiler og så geiper han tilbake :) Gøy å få kontakt!
 
Ble 6 uker på fredag og synes ikke jeg får noe skikkelig smil jeg :sorry: Får øyekontakt men hun ser bort igjen ganske raskt
 
Fikk det jeg tror var et ekte smil dagen før 4 uker. Men var ikke før uke 6 at smilene virkelig var på plass. Nå straks 8 uker og smiler masse :D
 
Back
Topp