Første skoledag

SHS

Elsker forumet
Hva skjer første skoledag og hvor lenge varer skoledagen? Er det meningen at foreldrene skal være der hele dagen? Er barna der litt alene også? Er det mulig å ha med småsøsken, eller vil det være rart/upraktisk?

Her er første skoledag på ettermiddag/kveld. Krops og tale på trappen og opprop inn i klasser. Barna går alene inn sammen med læreren og når alle klassene har gått så går foreldrene på foreldremøte i gymsalen. Besteforeldre og søsken var velkommen til å se på ute, men fikk ikke lomme inn. Barna var vel da i klasserommet i ca 2 timer, før foreldrene kom dit og kunne ta bilde ved pulten og høre de synge en sang de nettopp hadde lært. De hadde gjort noen oppgaver, levert inn lekser de fikk på besøksdag, sikkert hørt litt på læreren snakke osv.
Andre skoledag var til vanlig tid på dagen og foreldrene leverer utenfor klasserommet/på sfo og går hjem. Helt vanlige dager fra dag nr to altså.

Første skoledag var en kort dag. Vi møtte opp på skolen kl 9 ca. Da ble alle delt inn i klassene utenfor. Vi ble med inn og tok vel bilde, fikk litt informasjon. Også ble vi kasta ut og hjem. Så hu på slutten av skoledagen. Resten av uka var vanlige skoledager.

Her er første skoledag på ettermiddag/kveld. Krops og tale på trappen og opprop inn i klasser. Barna går alene inn sammen med læreren og når alle klassene har gått så går foreldrene på foreldremøte i gymsalen. Besteforeldre og søsken var velkommen til å se på ute, men fikk ikke lomme inn. Barna var vel da i klasserommet i ca 2 timer, før foreldrene kom dit og kunne ta bilde ved pulten og høre de synge en sang de nettopp hadde lært. De hadde gjort noen oppgaver, levert inn lekser de fikk på besøksdag, sikkert hørt litt på læreren snakke osv.
Andre skoledag var til vanlig tid på dagen og foreldrene leverer utenfor klasserommet/på sfo og går hjem. Helt vanlige dager fra dag nr to altså.

Høres jo ut som en veldig fin løsning! Men litt rart det var på kvelden, det har jeg aldri hørt om før. Tror det er på dagtid her, men fått lite informasjon fra skolen.

Første skoledag var en kort dag. Vi møtte opp på skolen kl 9 ca. Da ble alle delt inn i klassene utenfor. Vi ble med inn og tok vel bilde, fikk litt informasjon. Også ble vi kasta ut og hjem. Så hu på slutten av skoledagen. Resten av uka var vanlige skoledager.

Var det full dag da?

Var det full dag da?
Den dagen de starta slutta de 1220. Så dra 09 til 1220. Kort dag. Resten av uka var fulle dager. Begynner 0810 til 1400 3 av dagene. 0810 til 1220 en dag. 0810 til 1120 en dag.

Høres jo ut som en veldig fin løsning! Men litt rart det var på kvelden, det har jeg aldri hørt om før. Tror det er på dagtid her, men fått lite informasjon fra skolen.
Jeg synes også det var merkelig for jeg husker jo at min skoledag var på dagen.

Vi skal møte klokken ni. Da er det først samling i gymsalen og opprop for barna i klassene. Etter at vi foreldre har tatt bilder må vi gå hjem for så å hente kvart over tolv igjen.

Vi skal møte klokken ni. Da er det først samling i gymsalen og opprop for barna i klassene. Etter at vi foreldre har tatt bilder må vi gå hjem for så å hente kvart over tolv igjen.
Tror det er samme opplegg her.. :) Spennende med skolestarter! :)

Veldig ulikt opplegg fra skole til skole. Da jenta begynte på skole i fjor møttes alle i aulaen. Etter at de ble ønsket velkommen av rektor og ropt opp, fulgte de lærerne sine til klasserommene. Vi fikk ikke være med da, men fikk informasjon og kaffe. Etter en god time fikk vi inn i klasserommet og se, samt hilse på lærerne.. Da tok vi med barna hjem også.

De møtte kl 9 trur jeg, ble delt inn i klasser. Gikk inn var der i ca 1 time så var det tid for å reise hjem...

Her møter vi opp 9.30, da er det en halvtimes program ute. Så blir ungene ropt opp og skal inn til sine klasserom.
Da får vi være med inn en liten tur.

Så skal de være alene resten av Dagen. Blir sfo etter skoleslutt for de som trenger det

Starter klokken 10:00 her, men aner ikke hva som vil skje og hvordan.

Men vi møter opp alle tre (pluss babylillesøster), så ser vi hva som skjer :)

Møter kl 9, foreldre er på foreldremøte mens barna er i klasserommet. Kl 11 eller 12 er de ferdig

Her begynte skokedagen kl 10 ute i skolegården, tale fra rektor, presentasjon av lærerne, opprop av elevene. Så gikk alle inn for å se klasserommet, og så måtte foreldrene ut. Elevene var igjen alene i 2 timer og så var skoledagen slutt.

Back
Topp