Første søndag i advent

Ullvott

Elsker forumet
Gleder meg sånn til søndag! Julegrantenning, første kopp med gløgg og frem med julestake og adventslys.

Hva er dere tradisjon for første søndag i advent? Noen som skal på julegrantenning?

Her er det julegateåpning/julegrantenning på lørdag:-) Men søndagen er satt av til å bare kose seg her i huset!:D Tenker jeg henger opp stjerner og setter opp lysestaker først på dagen, og så tenner jeg det når det begynner å bli skumring ute:-) Har egentlig ikke noen spesielle tradisjoner, annet enn at jeg synes det er veldig kos å pynte;)

Her er det julegateåpning i morgen, også har vi tjuvstarta litt med pynting (gardiner og adventstake) idag:p vesla ble operert igår, og da klarer ikke mammahjertet å si nei når hun så veldig vil pynte litt..
Men på søndag kommer det opp mer julepynt, også går vi alltid på skøyter, ser en julefilm og har juleverksted. Må komme igang med laging av karameller og drops, da unga skal gi bort det til jul:)
Julekalenderen kommer også opp på søndag. Har et digert planketre som må henges opp i gangen, så må ta det når gubben er hjemme:p

Jeg er såå klar for jul nå!:D

Gardiner, stjerner i vinduet og adventstake skal fram på søndag, ellers er det full pynting 1.desember :) Har ikke hatt noen tradisjoner rundt julegrantenning på mange mange år, men vil nok bli mer aktuelt når ungene blir større tenker jeg :)

På søndag skal vi henge opp gardinene og pynte til jul ❤️gledermeg sånn!!!! ❤️

Søndag skal vi på julegrantenning og gå i fakkeltog. Fredagen kommer adventsstjerna og kanskje adventsstakene frem, søndag tenner vi første adventslyset ved frokosten

På søndag er det juleverksted med barna og julegrantenning før vi skal hjem å drikke kakao å spise kaker som vi har bakt på lørdag mens vi tenner lys og begynner å lese julehistorier :-D

Tradisjonen de siste 3 åra har vært å lese til eksamen, og det blir den vel brukt til i år også!
Ellers har vi hatt lite tradisjoner fra jeg var liten annet enn å tenne lys og å dra på julegrantenning, men de siste åra har jeg hatt litt julepynting for å få det litt koselig mot eksamen så det kommer jeg til å gjøre =)

Hjelp ikke klar til jul, baby eller noe... Stressa i kveld gitt. Neste år skal jeg droppe å flytte, pusse opp, starte i ny jobb, mann som pendler til jobben i ukedagene +++ glad gutten min er bare 2 år, så har han ikke forventninger til slike ting enda. Så får jeg bare gjøre så godt jeg kan... snufs.

Har ikke hatt noen tradisjon, men tenker å henge opp lys ute og finne frem adventstaken:-) Ledningen til julestjerna trenger egentlig å forkortes (3 meter, og trenger kun 1/2 meter:-P ), så håper å få gjort det så fort som mulig sånn at den også kan henges opp:-) Og nye gardiner hadde vært herlig, men det blir kanskje neste år?

Skal pynte til advent imorgen, syns det er godt å være ferdig når helga begynner så man kan kose seg å slappe av :)
I år har de funnet ut at de skal ha julegrantenningen på lørdag istedet for søndag, første gangen det blir sån så blir rart, men hva gjør vel en dag :p Blir koselig uansett ❤️
Vi har en liten tradisjon 1 advent jeg, samboeren min å ungene mine, at vi kjører rundt å titter på alle adventspyntede husene her vi bor, kommer i skikkelig julestemning av det å ungene elsker det :D

Skal pynte til advent imorgen, syns det er godt å være ferdig når helga begynner så man kan kose seg å slappe av :)
I år har de funnet ut at de skal ha julegrantenningen på lørdag istedet for søndag, første gangen det blir sån så blir rart, men hva gjør vel en dag :p Blir koselig uansett ❤️
Vi har en liten tradisjon 1 advent jeg, samboeren min å ungene mine, at vi kjører rundt å titter på alle adventspyntede husene her vi bor, kommer i skikkelig julestemning av det å ungene elsker det :D
Hørtes koselig ut å se på alt som er pyntet rundt om kring:)

Jeg tror sannelig jeg skal få opp stjerne og staket i morgen jeg og. Så blir det familiemiddag og juletretenning i nabolaget på søndag:)

Hørtes koselig ut å se på alt som er pyntet rundt om kring:)

Jeg tror sannelig jeg skal få opp stjerne og staket i morgen jeg og. Så blir det familiemiddag og juletretenning i nabolaget på søndag:)
Ja det anbefales :D Bor på et tettsted så tar ikke så lang tid å kjøre rundt :)
Hørtes kjempe kos ut med familiemiddag å juletretenning ❤️

Jeg sa det til mannen i går

Lysene ute, de trenger du ikke bruke tid på i helgen, ta det en dag det er opplett (storm og store nedbørsmengder nå i går og i dag, mindre på lørdag, men vi har så mye å gjøre inne)

Gardinene foreslo mamma at hun kan komme og hjelpe meg med "den dagen pappa kommer og hjelper mannen med å tapetsere rom til storebror". Vi vet ikke når det blir, men før jul er planen. Må bare få tømt det og dradd av den tapeten som er der.

Vi skal nemlig rydde og vaske huset til helga, som vanlig, men inkludert å ta vårt soverom grundig, det som er der vi har stappet alt som ikke har en plass å bo, og store mengder fravokst barnetøy. Rommet skal trolig vises til jordmor på tirsdag, vi skal ha hjemmebesøk for å vurdere mulighetene for hjemmefødsel, så bad og soverom må tas litt grundig. Selvfølgelig de rommene som trenger det mest og tar tid....

(vel, badet skal også desinfiseres. Det vaskes med klor jevnlig nå. Omgangssyke er noe herk)

Men vi skal henge opp stjerna og sette staker i vinduene, ordne adventstaken og tenne lys mens vi synger, vi skal høre julemusikk og kose oss (sannelig om jeg vet med hva... Ungene drikker ikke brus, mor og far innleder med julebrus. Julemarsipan og julesjokolade er ikke så lett pga nøtter/mandler og spor av nøtter i nesten all sjokolade på butikken. Skolen har sjekket pepperkaker, og det er visst spor av nøtter i dem også...)

Jeg tenker vi koker kakao til frokost og gjør så godt vi kan.

Søndag håper jeg vi endelig er ferdig med karantene, men lydene fra badet tilsier at det kanskje ikke stemmer (mannen er der med storebror som har omgangssyke. Vi trodde han var ferdig og skulle være ferdig med de 48 timene i kveld. Det stemte ikke)

Back
Topp