Første runde unnagjort...

idabh

Glad i forumet
Lovte å oppdatere etter UL i dag så her kommer infoen:)
Fikk sjekket nakkefolden, den var akkurat slik den skulle være:) Tok i tillegg blodprøve som man får svar på innen 10 dager. Men det så iallefall fint ut:) For tidlig å sjekke hjertet enda, så det blir den 29 des.
Videre så var vi på genetisk avd. til samtale etterpå. Vi fikk beskjed om at det dessverre ikke er noe mer de kan gjøre for oss nå i forhold til å finne ut om barnet i magen har den samme kromosomfeilen som storebror........Grunnen er at siden faren har den og er frisk så blir det definert som et normalfunn. Kromosomfeilen alene kan ikke være skyld i øyeproblematikken til poden, noe mer har jo skjedd, men de kan rett og slett ikke svare oss på om det kommer til å skje igjen. Denne typen forskning er på et veldig tidlig stadium enda, så vi får ikke vite mer for det er ikke mer de kan gjøre:/ Syns det er utrolig kjipt, for da kommer jeg til å ha en uro hele svangerskapet....men det føles litt bedre etter å få sett babyen i dag, og jeg tror nok også at det blir lettere når hjertet er blitt grundig sjekket. Men det å ikke vite om det kan bli problemer med øynene kommer nok til å gnage helt til babyen kommer ut. Men vi får bare glede oss over det vi vertfall vet i dag, og det er at babyen ser fin ut foreløpig og spreller og trives i magen:)

Prøvde å legge til UL bilde men det var for stort:/

Så bra at det foreløpig ser bra ut da!! Godt å se en sprellende liten krabat ;)

Synd de ikke kan si noe mer da... Da er det bare å fortsette å krysse fingre og tær for at det blir bra!! :) Håper du klarer å legge det litt fra deg, selv om det sikkert er kjempevanskelig.. Det er vel ingenting å få gjort hverken fra eller til. Babyen ser fin ut nå, gled dere over det! ;) 

Så bra at alt så fint ut med den lille så langt da!! :) Skjønner at det er frustrerende å ikke få vite om alt er bra før fødselen, men håper du klarer å skyve det litt i bakgrunnen og ikke la det skygge over for gleden av enda en liten skatt :) Krysser for at blodprøvene viser det du håper, og at hjertet ser bra ut på neste UL.
Og skulle bekymringene tårne seg opp for deg, så bruker du oss så mye du bare vil. Noen ganger er det godt bare å sette ord på ting, så er vi her og støtter deg hele veien! :)

Så bra at alt ser bra ut så langt!! Må være frustrerende og nærvepirrende å ikke vite helt sikkert! Krysser fingrene for dere

Takk jenter:) Skal prøve å tenke positivt, også får jeg klage litt til dere om de kjipe tankene tar overhånd:) Hadde vært kjempe herlig å fått et friskt barn, tror jeg og mannen min har hatt godt av det! Men skal det være noe så har jo babyen en storebror som har vært igjennom mye og kommer til å være en super støtte!

Så bra at alt ser ut foreløpig da og at du har fått sett den lille som bor i magen din :)

Kan forstå at du kommer til å leve med en uro resten av svangerskapet, men du får prøve og kose deg så godt du klarer og klag til oss hvis det er noe :)

Ha en fin dag :)

Så bra at ting ser bra ut så langt.
Men skjønner godt uromomentet ditt! Krysser fingrene for dere!

Back
Topp