Første overnatting hjemmefra med baby

Kicki_90

Elsker forumet
Augustbarna 2021
Vi skal på tur til svogeren min i helgen, med ei frøken på 2 mnd. Det er første gang vi skal sove et annet sted enn hjemme, og funderer blant annet på alt som plutselig må pakkes.

Har du noen gode tips til ting som er kjekt å ha med på overnatting med baby?

Tenker at jeg "trenger alt" vi har hjemme, bortsett fra store ting som seng, stellebord, vippestol etc. :)
Men det er kanskje ikke nødvendig å pakke halve huset for en natt borte :p
 
Vi har pakka ganske lett når vi har overnattet med småttiser. Bleier, tørre stellekluter, litt skift og en pysj. Skifter på et håndkle og samsover, så trengte ikke reiseseng. Bruker ikke vogn, sover i bæresele (som jo blir med) eller i seng :)
 
Jeg hadde kun tatt med litt ekstra klær og bleier i stelleveska, dyne og evt reiseseng :) jeg reiste bort en uke med like gammel baby, den sov sammen med meg, ig jeg vasket klær der jeg var :)
 
Jeg ville tatt med madrassbeskytter om du ammer i senga på natta.
Ellers
Klesskift til begge
Reiseseng om dere ikke samsover
Bleier, våtservietter, en type sårsalve.
Nesesuger, Paracet stikkpille og Termometer i toalettmappa.
Gulpekluter.
 
Jeg hadde faktisk bare tatt med meg den «vanlige» stelleveska mi, og noen ekstra kle og bleieskift i tillegg.

Men det skal sies at jeg har et helt apotek og alt annet man kan tenke seg i stelleveska:hilarious:

Men i tillegg samsover vi og har aldri hatt behov for ammepute feks. Om dere ikke sover sammen ville jeg hatt reiseseng evnt og om du er avhengig av ammepute feks så må jo det bli med:)

Tror behovet varrierer litt fra person til person:)
 
Jeg hadde faktisk bare tatt med meg den «vanlige» stelleveska mi, og noen ekstra kle og bleieskift i tillegg.

Men det skal sies at jeg har et helt apotek og alt annet man kan tenke seg i stelleveska:hilarious:

Men i tillegg samsover vi og har aldri hatt behov for ammepute feks. Om dere ikke sover sammen ville jeg hatt reiseseng evnt og om du er avhengig av ammepute feks så må jo det bli med:)

Tror behovet varrierer litt fra person til person:)
 
Hvis dere ikke samsover vil vognbaggen gjøre samme nytten som reiseseng. Den er barne kjent med så det er trygt å sove «hjemme» borte. Ville tatt med meg stelleveska for der har er alt som trengs til stell + litt ekstra skift. Evt flasker og mme hvid du ikke ammer,
 
Hadde tatt med litt ekstra klær og bleier pluss vogn. Baggen funker like bra som reiseseng når de er så små. Vi brukte den til de var 4-5 måneder.
 
Planen er å bruke vognbagen som reiseseng mens hun enda er så liten. Har sikkert pakket for mye, men det er jo typisk at det skulle bli bleielekkasjer og masse gulp om jeg har med for lite klær :hilarious:

Får se hva vi bruker, og justere til neste gang, men "apoteket" blir nok med uansett :)
 
Ta med egen dyne/teppe/pose ut fra hva babyen sover i hjemme, noen skift av klær til dere begge, og en ekstra pysj i tilfelle lekkasje, kluter, bleier, flasker om dere bruker mme, vognbag er finfin reiseseng, husk myggnett om barnet sover ute på dagtid, ellers trenger du ikke stort.
 
Ta alltid med febertermometer når du reiser vekk med barn, er da du virkelig trenger det :hilarious: men dun er Veldig liten da så erjo heller uvanlig at de har feber så tidlig.
Ellers ta med det dere har mest bruk for hjemme. Bruker dere vippestol mye ifbm med mageruo for eksempel, ville jeg ha tatt den med. Brukes dne bare litt, kan den fint ligge igjen hjemme.
Og gulpeklut er eller ammemadrass er fint når man sover borte. Jeg har klart meg med doble gulpekluter, men sovet hos familie hvor det ikke var aåå farlig om det skulle bli bittelitt gulp eller melk på lakenet. Mine foreldre har kjøpt stellemadrass så vi har liggende alle steder, men man kan klare seg uten også.
 
Back
Topp