Første mens etter senabort?

S

sørlandssnuppa

Guest
Jeg lurer på erfaringene deres med dette. Det er fem uker siden senaborten min (uke 21), og jeg var på kontroll forrige uke for å se at alt var ok. Tok en celleprøve i samme slengen og det kom litt blod og slim, men ul viste at alt var kommet ut. For et par uker siden tok jeg graviditetstest og eggløsningstest, og begge var negative-helt tydelige. I går tok jeg en eggløsningstest og den var positiv. Lurer på om det kan være eggløsning nå, har vært temmelig hormonell, eller om det bare er "rester" etter svangerskapet? Så lenge etter liksom? Hva tror dere? Har hatt litt samme type symptomer som jeg pleier ved eggløsning vanligvis, men tør liksom ikke håpe på at det er i gang allerede.
 
Jeg hadde positiv eggløsningstest for litt over to uker siden (men venter enda på mensen ...), og det var litt over 5 uker siden fødselen her. Tror ikke det er uvanlig at det tar så lang tid når en har kommet så langt.
 
Høres ut som om det kan være eggløsning. Selv hadde jeg det 6 uker etter fødsel, mener jeg å huske.
 
Har tatt el-test i går og i dag og de er svakt positive, mens g-test var helt negativ. Så da er sannsynligvis syklusen i gang igjen. Glad for det da :)
 
Ville gjette på at kroppen er i gang igjen.
Lykke til!
 
Takk dere! Vi hadde jo egentlig bestemt oss for å vente med å prøve, men nå klarer vi ikke helt det, så vi hiver oss på ny runde ;) altså etter mensen dukker opp.
 
Jeg fikk mensen noe senere enn normal syklus (tror det tok 32 dager istedenfor 27/28 som var vanlig før jeg ble gravid). Men etter det har syklusen stabilisert seg på 26 dager.
 
Her var jeg 9 dager unna å runde 3 måneder etter fødsel for jeg fikk mensen igjen (så el-testene mine var nok bare veldig sterke, og ikke helt positive), håper syklusen blir normal etter dette! Virker som kroppen gjorde 3-4 forsøk før den klarte å ha eggløsning igjen!
 
Jeg begynte min første mens igjen akkurat nå. Fødte 23 april (dødfødsel, egentlig termin 21.juni). Føles både godt og rart å være tilbake til "normalt". Ikke så mye murring enda, veldig svakt.
 
Back
Topp