Første mens etter senabort/dødfødsel

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Vi mistet vår svært etterlengtede sønn for tre og en halv uke siden. Han kom helt uten forvarsel i uke 21+2. En helt nydelig og perfekt liten gutt vi gledet oss så uhorvelig mye til å bli kjent med :Heartblue

Årsaken synes å være infeksjon i fosterhinna.

Bare ni ti dager etter merket jeg antydning til eggløsning, og på mandag kom mensen. Da hadde blødningen fra fødsel vært over i noen dager. Det har blødd rikelig siden mandag og jeg lurer på hvor lenge andre har hatt mensen etter senabort/dødfødsel?

Jeg føler meg rimelig sikker på at det er mensen fordi alt ved denne blødningen ligner på mensen og ikke blødningen fra fødselen slik den var etter at heftigste hadde gitt seg.
 
Tok 5 uker og 4 dager for meg
Trist å høre om gutten din❤️ :(
 
Hadde du sammenhengende mensblødning (ikke renselse) i 5 uker og 4 dager som første mens?

åjaa, jeg trodde du tenkte når etter fødsel mensen kom. Selve menstrasjonen var kraftigere og mer smertefull enn normalt, avtagende etter 4 dager og varte vel litt mer enn uke.
Hadde vel renselse i 2-3 uker med litt varierende mengder, også 2,5 uke opphold i blødning før mensen kom. Så det var helt tydelig menstrasjon.
Siden det er så kort tid siden fødselen din, ville jeg ikke ventet med å kontakte lege om det ikke er avtagende i løpet av uka mtp eventuelle rester.
 
Stor klem til deg! Håper dere får en hjerteplaster snart :Heartred
Jeg hadde senabort uke 22 og første mens kom etter 8 uker. 3 uker etter senabort jeg hadde smerter og ringte sykehuset, jordmor sa at det er alt for tidlig å få eggløsning og at smerter jeg føler kommer fra rester som livmoren prøver å støtte ut. Og da jeg blødde mer(ikke så mye) og av og til, brun og fersk osv.
Jeg ville ringe sykehus/lege og høre hvis de tenker det er ok. :Heartred
 
Så fryktelig trist at det skjedde dere. Og at det på toppen av alt er problematisk for kroppen i etterkant også. Godt du får hjelp hos Ahus!

Oppdater oss gjerne hvordan det går der :Heartred
 
Kom hjem med «abort pakken» del 2. Fire stk cytotec og 800 mg Paralgin Forte i stikkpilleform. Som om ikke det å miste gutten vår var nok, så må jeg igjennom dette i tillegg. Fuck my life!
 
Kom hjem med «abort pakken» del 2. Fire stk cytotec og 800 mg Paralgin Forte i stikkpilleform. Som om ikke det å miste gutten vår var nok, så må jeg igjennom dette i tillegg. Fuck my life!

Stakkars, dette er urettferdig.. :Heartpink Klem
 
Jammen godt du oppsøkte hjelp hvertfall, så det ikke ble noe mer infeksjon. Sender deg en varm klem og håper du kommer deg raskt gjennom behandlingen så du kan få ro til å sørge og passe på deg selv :Heartred
 
Det er helt forferdelig og urettferdig men sånn er det. Man går gjennom verste i livet men det er ikke nok, nei, der må blir litt vanskeligere :( :Heartred
 
Det rare er at ingenting skjer. Tok pillene som legen forklarte rett etter jeg kom hjem fra Ahus, litt før halv 2, og pr. nå (21.45) har jeg nesten ikke hatt noe vondt og ikke noe økt blødning. Heller mindre blødning. Har merket litt murringer både i livmor og i ryggen, ellers lite.. Blir ikke klok..

Er så møkk lei av denne ubrukelig kroppen min nå.
 
Det rare er at ingenting skjer. Tok pillene som legen forklarte rett etter jeg kom hjem fra Ahus, litt før halv 2, og pr. nå (21.45) har jeg nesten ikke hatt noe vondt og ikke noe økt blødning. Heller mindre blødning. Har merket litt murringer både i livmor og i ryggen, ellers lite.. Blir ikke klok..

Er så møkk lei av denne ubrukelig kroppen min nå.
Opplevde samme med runde to med piller. Årsaken her var det ble for tørt så pillene kom gel ut igjen. Håoer det starter god deg og du er ferdig med dette nå. :Heartred
 
Det rare er at ingenting skjer. Tok pillene som legen forklarte rett etter jeg kom hjem fra Ahus, litt før halv 2, og pr. nå (21.45) har jeg nesten ikke hatt noe vondt og ikke noe økt blødning. Heller mindre blødning. Har merket litt murringer både i livmor og i ryggen, ellers lite.. Blir ikke klok..

Er så møkk lei av denne ubrukelig kroppen min nå.
Hvordan går det med deg nå? Har du hørt fra legen kanskje? Det kan bli at du må ha mer enn en runde med piller, dumt jeg vet :shifty::Heartred
 
Kom hjem med «abort pakken» del 2. Fire stk cytotec og 800 mg Paralgin Forte i stikkpilleform. Som om ikke det å miste gutten vår var nok, så må jeg igjennom dette i tillegg. Fuck my life!

vil bare sende deg en god klem og ønske dere lykke til videre
 
Sender deg en god klem og føler så innderlig med deg❤️ Ca 2,5 uker etter fødsel fikk jeg en litt kraftigere blødning,tenker at det var «skorve» som løsnet . 5,5 uker etter fødsel fikk jeg mensen ,litt kraftigere enn vanlig. Og er nesten ferdig nå. Jeg er ganske sikker på at jeg kjente eggløsning før denne mensen. Og den var da på ca dag 16.
 
Opplevde samme med runde to med piller. Årsaken her var det ble for tørt så pillene kom gel ut igjen. Håoer det starter god deg og du er ferdig med dette nå. :Heartred

Hvordan går det med deg nå? Har du hørt fra legen kanskje? Det kan bli at du må ha mer enn en runde med piller, dumt jeg vet :shifty::Heartred

Takk for omtanke :Heartred

Kontroll på Ahus igjen nå i dag. Det har nesten helt sluttet å blø. Så aner egentlig ikke om det er fordi pillene funket og det lille ubehaget jeg hadde på fredag faktisk var at Cytotec gjorde jobben sin og at Paralgin Forten funka akkurat når den skulle, eller om det bare har stoppet opp. Vi får se hva de sier nå om ikke så lenge.
 
Takk for omtanke :Heartred

Kontroll på Ahus igjen nå i dag. Det har nesten helt sluttet å blø. Så aner egentlig ikke om det er fordi pillene funket og det lille ubehaget jeg hadde på fredag faktisk var at Cytotec gjorde jobben sin og at Paralgin Forten funka akkurat når den skulle, eller om det bare har stoppet opp. Vi får se hva de sier nå om ikke så lenge.

kondolerer så masse med gutten din. Jeg har opplevd det samme uke 21+4. har hatt en del blødning til og med i dag (10 dager siden abort) men nå sitter jeg med kjempe vondt og blør kjempe mye akkurat som vanlig mensen! Føler som akkurat det du sier, hva er som skjedde og hva betyr med del 2?
 
Back
Topp