Første mens etter fødsel +++

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg har nå fått første mens etter fødsel som er 18 mnd siden nå.

Jeg ammer kun bittelitt på morgenen før vi står opp.. (prøver å få han til å slutte)

Har vært til lege tidligere pga av smerter ved sex, fikk da beskjed at siden jeg ammet så har kroppen gått i en kunstig overgangsalder og slimhinnene jobber ikke bra nokk, så det blir veldig tørt.

Så er sikkert derfor men jeg klarer ikke å få satt inn tampongen godt nokk, verken gul eller blå.

Jeg har fått noe tabletter som jeg skal ta vaginalt men, det virker ikke som de løser seg opp godt nokk og kommer bare ut igjen.

Noen som har opplevd det samme?

Har du noe tips til å få normalisert underlivet igjen?

Jeg hater å gå med binnd men får ikke tampongen godtnokk inn så den ligger bare å gnager og er vond.

Det normaliserer seg når du slutter å amme.
Frem til da kan det være lurt å bruke glidemiddel ved sex. Samt langt forspill.
Tabletter er best å sette inn på kvelden når man legger seg, da ramler de ikke ut.

Her stabiliserte det seg etter jeg sluttet å amme. Var saharaørken før den tid.

Klarte heller ikke å bruke tampong de første gangene jeg fikk mensen. Men sex ble bedre etter første mensen, og det var skikkelig ubehagelig før det. Det blir heldigvis bedre når ammingen er helt over :)

Det normaliserer seg når du slutter å amme.
Frem til da kan det være lurt å bruke glidemiddel ved sex. Samt langt forspill.
Tabletter er best å sette inn på kvelden når man legger seg, da ramler de ikke ut.
Åkaj da blir det slutt nå :)

Ja bruker masse glidemiddel så det går bra nå (byttet type)

Ja puttet det i på kvelden men jeg blør nå da så morgenen etter så var den på tampongen.
Men må kanskje vente til jeg slutter å blø?

Klarte heller ikke å bruke tampong de første gangene jeg fikk mensen. Men sex ble bedre etter første mensen, og det var skikkelig ubehagelig før det. Det blir heldigvis bedre når ammingen er helt over :)
Nei er vanskelig/vondt.
Så bra, godt å høre at sex blir bedre. Nå har jeg det bare for hans skyld, siden det er litt ubehagelig.

Takk for svar :)

Hvor lang tid tok det ca før det ble normalt etter ammeslutt?

Bruk ladycup/mooncup el istede for tampong? De tørker ikke ut noe,og du kan bruke vann evt litt glidemiddel for å få den inn

Bruk ladycup/mooncup el istede for tampong? De tørker ikke ut noe,og du kan bruke vann evt litt glidemiddel for å få den inn
Det virker så mye gris åsså er de så store. Får liksom ikke inn de minste tampongene engang.
Åsså vil jeg helst bare kaste det når jeg er ferdig gidder ikke å stå å vaske å styre på :S
Men takk for forslag..

Åkaj da blir det slutt nå :)

Ja bruker masse glidemiddel så det går bra nå (byttet type)

Ja puttet det i på kvelden men jeg blør nå da så morgenen etter så var den på tampongen.
Men må kanskje vente til jeg slutter å blø?
Du bør ikke bruke tampong når du bruker tablettene. Da får de ikke virket i underlivet.

Back
Topp