Første møte med legen

LilttleMama

Flørter med forumet
Kjenner jeg er dritnervøs til legetimen i morgen..

Hva gjorde dere/gikk dere igjennom første legetimen? [emoji173]️

Lurer på det samme, skal til første svangerskapskontroll 6 Oktober[emoji4]

Kan jeg spørre hvorfor dere skal på ktr allerede nå?
Er ikke første legetime ved12 uker?
Jeg får hvertfall ikke komme inn til min lege før det, med mindre det er noe helt spesielt...
bare lurer asså [emoji5][emoji846]

Jeg skal også til legen i uke 12. Synes ikke det er vits noe før da det er i uke 12 det taes blodprøve. Ellers så blir man veid og målt blodtrykk av. Og man fyller ut skjema sammen med legen. (husker ikke hva skjemaet heter) det var det jeg kom på i farta;)

Kan jeg spørre hvorfor dere skal på ktr allerede nå?
Er ikke første legetime ved12 uker?
Jeg får hvertfall ikke komme inn til min lege før det, med mindre det er noe helt spesielt...
bare lurer asså [emoji5][emoji846]

Jeg har også fått beskjed om at man ikke får time på legekontoret til første kontroll før etter uke 12. Sist jeg var gravid var jeg der 11+ et eller annet, og da kunne de ikke gjøre alle undersøkelser. Fikk ta noen blodprøver, veid meg, og delvis fylle ut helsekortet. Hun ba meg komme tilbake om en ukes tid, når jeg var over 12 uker.

Denne gangen venter jeg derfor til etter uke 12:)

Jeg var hos legen tidlig pga sykemelding. Tror jeg var i uke 5 da. Fikk med helsekort for gravide, samt tok noen blodprøver.

Jeg ringte og sa at jeg var gravid, hun i andre enden lurte på hvor langt ca, og satte meg opp til time i uke 10. Hørte ikke noe om at jeg skulle vente :/

Jaja, får høre med han hva han sier :)

Jeg fikk time i uke 10+ ett eller annet så tror dem praktiserer det forskjellig :)

Du får vel skrevet helsekort. Men ikke mye mer enn det. Jeg fikk beskjed om at blodprøver takes ikke før uke 12.

Hadde første kontroll tidlig. Helsekort ble fylt ut, tok blodtrykk, vekt etc. Arkene for blodprøvene ble fylt ut slik at jeg kunne droppe innom etter 12 uker å få tatt prøvene på forkontoret uten å ha time hos legen.

Da jeg ringte legen min fikk jeg beskjed at om så lenge jeg var frisk, trengte jeg ikke å komme inn før uke 12.

Back
Topp