Første møte med jordmor

Vic-hi

Forelsket i forumet
Januar 2017
igår hadde jeg mitt første møte med jordmor, for meg så ble dette et litt ubehagelig møte fordi jeg ikke følte vi var helt på samme plan og jeg følte det som et intenst intervjumøte.

Hun kalte det " bli kjent spørsmål " spørsmålene i deg selv var greie men det var mer måten hun sa det på og hvordan hun gravde i privatlivet mitt, og et enkelt svar var for henne ikke nok.
Når jeg stilte henne spørsmål om når i svangerskapet det er mest vanlig å legge på seg og hvor mye,
rynket hun i panna og spurte om jeg hadde hatt spiseforstyrrelsen før hun svarte meg på spørsmålet. Noe jeg aldri har slitt med.

Jeg sitter nå med en dårlig magefølelse og vurderer å bytte jordmor eller bare holde meg til fastlegen.
Hvordan var deres første møte med jordmor?

Hadde min første møte på tirsdag og er kjempe fornøyd. Vi snakka om alt jeg ville spørre og det hun lurte på. Min var interessert å vite ellers hvordan det var i livet mitt men spurte forsiktig om. Og vet det står på nette og papirene om møte med jm at de pleier å spørre om sånt. .
Men må si din opplevelse høres ikke ut som koselig, kanskje gi henne ny sjanse eller bytte til en annen?

Ville gitt det en sjanse til, og hvis du fortsatt har dårlig erfaring med henne, så bytt. Det er jo ikke så mange ganger i livet man er gravid, så synes absolutt man fortjener å kose seg å ha det bra!

Tok dere kontakt med helsestasjon for å få time til jordmor? Jeg har kun vært hos fastlegen min enn så lenge.

Er veldig fornøyd med min jordmor, har bare vært der ei gang, men kommer til å fortsette med å bare gå til ho. Fastlegen er også grei, men føler ikke han har så veldig peiling på gravide :P

Gi det en sjanse til, og om ikke så er det jo bare å bytte/heller gå til fastlegen :) Er kjipt om du skal grue deg til hver time.

Tok dere kontakt med helsestasjon for å få time til jordmor? Jeg har kun vært hos fastlegen min enn så lenge.

Tok kontakt direkte med henne. Men du kan nok også ringe til helsestasjonen, de pleier å ha kontordame :)

Huff ikke greit :( ikke vært hos jordmor enda, men sist gang syntes jeg jordmor var litt for ivrig og positiv akkurat som hun var litt overflødig

Mitt første møte med jordmor var helt fantastisk. Jeg pleier å være veldig ukomfortabel rundt nye personer, uansett sammenheng, men hun fikk meg virkelig til å slappe av raskt. Spurte om meg, min mann, vaner og interesser på en behagelig måte. Hun tok også opp det med overvekt ganske rolig, uten å virke anklagende eller noe, bare lurte på livsstil og sendte henvisning til poliklinikken grunnet min BMI. Men hun nevnte at matvanene mine var gode, og at jeg ikke hadde gått opp noe i vekt i svangerskapet viste at jeg hadde allerede endret til en bedre livstil :) På grunn av det møtet så kommer jeg til å droppe fastlege så langt det lar seg gjøre.

Jeg skal ikke til jordmor før om 5-6 uker jeg, og om jeg ikke er fornøyd, så kommer jeg bare til å bytte eller bruke fastlegen min! Hun jordmoren som tok oul på sykehuset i går var jeg veldig fornøyd med! :)

Skal ikke til jordmor før uke 23. Likte ikke så veldig godt hun jeg hadde da jeg gikk med vesla, men her er det bare én jordmor så er ikke mulighet til å bytte uansett. Sist likte jeg fastlegen så dårlig at jeg skulle i alle fall ikke gå til henne. Liker fastlegen bedre nå, men han har ikke så mye vett på svangerskap og fertilitet tror jeg, og dette bekreftet han litt selv ved å si flere ganger at han syns det var lurt at jeg gikk mest til jordmor siden hun hadde mest peiling :p

Jeg har ikke vært hos jordmor enda denne gangen :) men hadde bare positive opplevelser sist gang, super koselig dame :) det skal ikke være sånn du beskriver. Visst det er mulig burde du bytte jordmor visst ikke du føler deg vel med henne..

Hadde min første møte på tirsdag og er kjempe fornøyd. Vi snakka om alt jeg ville spørre og det hun lurte på. Min var interessert å vite ellers hvordan det var i livet mitt men spurte forsiktig om. Og vet det står på nette og papirene om møte med jm at de pleier å spørre om sånt. .
Men må si din opplevelse høres ikke ut som koselig, kanskje gi henne ny sjanse eller bytte til en annen?

Får gi henne en sjanse til ja :-)

Jeg har bare positive opplevelser med jordmor. Hun stilte riktignok mye spørsmål, men jeg oppfattet det bare som at det er for å ha litt info, bli litt kjent og eventuelt finne ut ting som er viktig og avgjørende for både mor og barn.

så leit at du sitter igjen med en dårlig følelse etter å ha vært hos jordmor. om du har mulighet til å bytte så kan det hende det er lurt. er jo en fordel å ha litt kjemi med jordmor...

har en kjempefin jordmor på legesenteret her. hun er så utrolig hyggelig og imøtekommende. veldig veldig fornøyd. :) heldigvis.

Back
Topp