Første møte med jordmor

januarbarn

Mitt første barn
Januarhula 2014
Jeg hadde ett langt møte med jordmor i går og det var godt å få «fødselen» på plass og ikke minst registrering av meg. Ønsket akupunktur, men det er bare ei som praktisere det på sykehuset og sjansen får å få henne er ikke veldig stor. Jeg kan jo ikke akkurat si til beibisen at han må komme akkurat de og de dagene og på bestemte tidspunkter (ha ha). Får vel belage meg uten akupunktur, og hvis jeg er heldig å få, blir det vel ekstra bonus:)
Jeg skal i hvertfall før fødselen ha noen timer med akupunktur for å forberede kroppen på det som skal skje:p Kommer til å bruke badekar, aromaterapi og homoepati.
Eneste jeg glemte å si er at jeg ikke vil ha noen mannlige med, hvis absolutt ike det er nødvendig.

Har dere lagt planene for fødselen?

Fra mobil enhet

Jeg har vært på møte på føden og snakket litt om hva jeg ønsker og det har blitt skrevet ned hos dem. Men har kommet fram til at jeg ikke vil planlegge for mye, siden man aldri vet hvordan en fødsel blir. Så hvis jeg da ikke er for opphengt i en helt spesiell plan så blir kanskje fødselen bedre:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Ingen planer.. Åpen for det meste, har jo ikke gjort dette før! :D

Sent from my iPad using BV Forum

Skal gå til jordmor etter kontrollen i veke 32, og håper og å få vere med på omvisning på Haukeland 10.desember :) Har ikkje planlagt so mykje, anna enn at eg vil ha epidural, at det er greit med jordmorstudenter og at dei må vere snille med mannen min :p Han er ikkje heilt 110% sikker på om han vil vere med stakkar, for han veit ikkje kordan han kan vere til hjelp der inne..

Jeg har ikke snakket med jm om fødselen enda, men bør vel egentlig det på neste kontroll...

Sent from my iPhone using BV Forum

Skal gå gjennom forrige fødsel med jordmor i uke 32, det blir greit å få ryddet opp i følelsen fra forrige gang tenker jeg. Og så får jeg hjelp til å vurdere hva som er viktig å ha med i et fødselsbrev jeg kan ta med på føden. Ønsker en omvisning siden det er nytt sykehus, og ønsker å se hvordan forholdene er her. Tenker ellers at jeg må ta det som det kommer, og tar i mot all hjelp som er nødvendig.. bare ikke tang en gang til :sad015

Har skrevet fødebrev i dag, men det står ikke så mye fornuftig i det, hehe :p
Man kan aldri planlegge hvordan man vil ha en fødsel, så jeg tror det gjelder å være åpen for at det meste kan skje - da blir det ikke så traumatisk. Når det gjelder smertestillende så får jeg se an det også - har født en med epidural (som virket bare i beina) og en med en bitteliten dose Petidin (som ikke rakk å virke). Aner ikke hvordan smerten vil oppleves denne gangen, så får ta det som det kommer. Lystgass er oppskrytte greier! ;)
Tror det beste er å ikke planlegge så mye, eller legge sterke føringer for fødselen. Det blir aldri som du har planlagt! :D

Back
Topp