Første måltid etter fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Dere som har født, hva var det første dere spiste etter fødselen av det gravide bør unngå ?

Dere som ikke har født enda, hva gleder dere dere mest til å spise etter fødselen?

Etter førstemann ba jeg om brødskive med majones, agurk, SALAMI og hvitost. Et riktig luksusmåltid :) blir sikkert det samme nå også.

Jeg har allerede bestilt spekeskinke, salami og camember ost... Enda 20 dager til termin

Gleder meg som en unge til salami, morrpølse og brie!

Skal hamstre inn spekemat til vi kommer hjem fra sykehuset. Da skal det bli et etterlengtet måltid med spekemat, eggerøre, fetaost og alt som hører til! Kjenner jeg får helt vann i munnen. Det er noe av det beste jeg vet! Gleder meg :-)

Sniker fra oktober,(ikke for å ødelegge gleden til noen) så veldig frem til salami på brødskiva, det viser seg nå at lille får veeeldig vondt i magen av det -.- veldig typisk...

Egentlig ikke noe jeg har savnet i svangerskapet... Spiser lite salami og liker ikke oster....

Er vel kanskje større sjans for jeg må kutte ting fremover pga amminga......

Jeg skal spise roastbiff på skiven :p :D og på julaften, da skal jeg drikke rødvin til maten :D

Godterier :) hihi.

Jeg har bestilt spekeskinke og eggerøre til jeg kommer hjem fra sykehuset.
Ellers drikker jeg julebrus i store mengder nå, for er jo ikke sikkert jeg kan drikke det under ammingen.. :P

Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor kan man kanskje ikke drikke julebrus ved amming? :)
Det er noen babyer som får magevondt av kullsyren. Er bare å prøve seg frem, man kan jo være heldig, men det kommer ikke til å bli det første jeg gjør.

De første 6 ukene gikk fint her sist, så kom mageknipen og varte i ca 2 mnd. Husker hun reagerte når jeg drakk brus, melk eller spiste sjokolade eller sterk mat. Så plutselig var det borte igjen. Man må bare prøve seg fram. Kutter ikke noe før jeg ser hva hun vil reagere på, men vil nok ikke gå løs på en hel flaske cola eller 200 gr sjokolade lissom :)

Ah, stemmer. Kunne ikke huske at min forrige reagerte på så mye sist. Bare Ruccola salat. Kommer nok til å prøve meg frem som vanlig denne gangen også :)

Back
Topp