Første lille spire

FRK.HE

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Da innså jeg aræt det var dagbok funksjon her også, så bør vel fortsette siden jeg startet dagbok på "vi som prøver".
I dag er vel 9+1 dag.
Jeg har vært helt utrolig trøtt og sliten. Så sliten at når jeg våkner på natta, fordi jeg igjen må på do, så kan jeg begynne å grine fordi jeg er sliten. Jeg jobber i barnehage, og når dagen er over så ligger jeg rett ut på sofaen. Samboeren har er ønske om at jeg reduserer arbeidstiden for jeg mister meg selv litt. Er ikke kvalm enda, hvertfall ikke merkverdig, men sliten, trøtt og lite energi.
Har vært på første jordmor kontroll, og der var det stort sett bare info jeg visste fra før, men greit å komme i gang. Jeg har søkt meg til ABC klinikken og gleder meg veldig. Fått time til oul og har bestilt privat tidlig UL på jordmorklinikken. Det som er helt utrolig er at jeg er en rimelig rolig person og tar alt knasende med ro. Har bestilt tidlig ultralyd for å bare være sikker når vi skal fortelle familie. Den er om fire uker. Da er jeg 13+2. Av en eller annen grunn (Internett!!) har tankene på søvnløse netter begynt å kverne. Endte opp med å bestille enda en tidlig ultralyd i morgen!!! Så utrolig spennende.
Arbeidsgiver er kjempe god og vi har hatt møte med bedriftshelsetjenesten om hva som er best å gjøre i forhold til mine oppgaver. Hun skal også legge inn obligatoriske pauser for meg på faste tidspunkt, for hun vet at jeg ikke tar ekstra pauser i løpet av dagen av meg selv.

Samboer gleder seg så har og skikkelig startet med oppvartingen. Middag klar, rydder og står i. Masse kos og glede.

Da krysser jeg fingrene for bankende hjerte i magen i morgen <3
 
8ac4af676f875b52a81df11947c9d80d

Ultralyden var helt utrolig. Tårene til meg og samboer kom, selvfølgelig. Ble dytter tre dager tilbake, som faktisk var mindre enn forventet. 9 uker i morgen.
Det var helt spesielt, der var så fint og trygt å vite at hjertet dunket. Spiren er faktisk på plass <3

Og da er der bare fire uker til tidlig ultralyd nummer 2 :-*
 
Så spennende! Det blir sikkert helt fantastisk. Skal du på noen etter det og til oul?

Ja det blir i uke 12 også :p Da håper jeg på å få et OK bilde av den lille som vi kan vise til de kommende besteforeldrene/oldeforeldrene når vi skal fortelle det 12+1 :) Tiden går så sakte nå! :p
 
Ja det blir i uke 12 også :p Da håper jeg på å få et OK bilde av den lille som vi kan vise til de kommende besteforeldrene/oldeforeldrene når vi skal fortelle det 12+1 :) Tiden går så sakte nå! :p
Samme her.. Så det var først 8+6 (måtte bare) også blir det 12+6 fordi kommende besteforeldre (mine foreldre) kommer på besøk den dagen. Håper på litt bilder og en liten film snutt. Som jeg gleder meg!! Blir spennende å se :)
 
Jeg tenkte å vente helt til ordinær ultralyd jeg? Er det helt ut? Hvorfor vil dere sjekke så tidlig (blir nervøs)? Bør jeg sjekke før?
 
Jeg tenkte å vente helt til ordinær ultralyd jeg? Er det helt ut? Hvorfor vil dere sjekke så tidlig (blir nervøs)? Bør jeg sjekke før?
Hei, nei, ingen grunn for å ikke vente. Om du vil vente til ordinær så ville jeg bare ha gjort det. Vi er bare så spente, veldig urealistisk å ha noe som lever og har et hjerte i magen sin. Både meg og samboer ville.
Ville vite at det ikke var Ma eller spontan før noen fikk vite det. Er så sliten at jeg måtte begynne å si det til noen. Så ville jeg så gjerne vise bilde, så derfor har vi en kontroll i uke 12, for vil ha bilde/film å vise til mamma og pappa.

Også er det litt sånn, hvorfor ikke? Er jo kjempe koselig :) ser heller ikke noe grunn hvorfor vi ikke skulle gjøre det.
 
Hei, nei, ingen grunn for å ikke vente. Om du vil vente til ordinær så ville jeg bare ha gjort det. Vi er bare så spente, veldig urealistisk å ha noe som lever og har et hjerte i magen sin. Både meg og samboer ville.
Ville vite at det ikke var Ma eller spontan før noen fikk vite det. Er så sliten at jeg måtte begynne å si det til noen. Så ville jeg så gjerne vise bilde, så derfor har vi en kontroll i uke 12, for vil ha bilde/film å vise til mamma og pappa.

Også er det litt sånn, hvorfor ikke? Er jo kjempe koselig :) ser heller ikke noe grunn hvorfor vi ikke skulle gjøre det.

Bra svar! Jeg tror jeg venter, det er så mye som skjer nå, så vil heller ta det med ro så lenge som mulig og prøve å bli venn med kroppen min før jeg ser det som er der inne. Kanskje jeg sprekker og bestiller time :p jaja! Spennende da! Har du vært allerede eller? Hvor langt på vei er du?
 
Bra svar! Jeg tror jeg venter, det er så mye som skjer nå, så vil heller ta det med ro så lenge som mulig og prøve å bli venn med kroppen min før jeg ser det som er der inne. Kanskje jeg sprekker og bestiller time :p jaja! Spennende da! Har du vært allerede eller? Hvor langt på vei er du?
Nå er jeg 9+3 (ble endret etter ul, så er tre dager kortere enn det jordmor mente). Var på fredag når jeg var 8+6, så skal jeg igjen når jeg er 12+6.
Utrolig spennende tid.
Ja, tror det er utrolig viktig å ta med ro og starte rolig på dette, så lenge man ikke er dårlig da (bank i bordet).
Hvor langt er du på vei og hvordan føler du deg?
 
Nå er jeg 9+3 (ble endret etter ul, så er tre dager kortere enn det jordmor mente). Var på fredag når jeg var 8+6, så skal jeg igjen når jeg er 12+6.
Utrolig spennende tid.
Ja, tror det er utrolig viktig å ta med ro og starte rolig på dette, så lenge man ikke er dårlig da (bank i bordet).
Hvor langt er du på vei og hvordan føler du deg?

8+1 i dag! :) Har vært dårlig (kramper, elveblest (som jeg ikke aner hvorfor kom) osv..) Men har klart meg med et par runder spy bare og ikke så altfor mye kvalme. Spiser ingefær, ritz og mariekjeks til den store gullmedaljen! Men kan ikke klage for mye, når jeg ser de sjuke tingene folk må holde ut her! Hvordan er formen din?
 
8+1 i dag! :) Har vært dårlig (kramper, elveblest (som jeg ikke aner hvorfor kom) osv..) Men har klart meg med et par runder spy bare og ikke så altfor mye kvalme. Spiser ingefær, ritz og mariekjeks til den store gullmedaljen! Men kan ikke klage for mye, når jeg ser de sjuke tingene folk må holde ut her! Hvordan er formen din?
Formen er faktisk kjempe fin. Hadde noen dager hvor jeg var utbrent og utslitt. Vurderte sykemelding og alt, men gikk over plutselig, så da er jeg tilbake til fin form. Er forsatt sliten og klarer ikke å løpe rundt alt for mye å herje (jobber i bhg)- men klager ikke ;-)
 
Uke 10, 9+5.. Hver lørdag er en milepæle og jeg elsker det ;-)
 
Etter å ha vært på babyverden en stund så blir jeg litt forundret over noen av menneskene som er her. Forventinger jeg har til forumet er å kunne søke råd og veiledning, snakke litt om det som foregår disse månedene. Selvfølgelig er det gøy med humor og det er noen tråder som er kjempe gøy å se som F.eks symptomtråder. Men én ting jeg er overrasket over er hvordan babyverden oppfordrer folk til å starte tråder og lage innlegg på innlegg.. De blir utrolig meningsløse og det spammer virkelig. Jeg ser på mai 2017 så eksploderte det med tullete innlegg og flere reagerte. Var inne å så på April og der var det ikke så ille, det var bedre å lese trådene- de virket mer "forum" artig og ikke "vinne konkurranse"..

Jeg må si meg litt lei. Det er også endel som kritiserer og tar å pirker på småting som blir sagt her inne. Litt for å ha rett kanskje? Jeg jobber i et kvinnedominerte yrke og jeg, men flere, jobber for at vi ikke skal oppfattes som typisk kvinnelig arbeidsplass (detalj styrt, pirkete, ta ting personlig, baksnakkingen osv). Når jeg da er her inne å leser så ser jeg at det ligger i mange sin natur å ta fokuset på småting og irettesette andre. Det blir så lite hyggelig.
Jeg føler dagboken til et par og ser litt på et par tråder, men nå føler jeg at det ikke er så hyggelig her inne. Jeg vet ikke hva eller hvordan jeg kan gjøre noe med det. Jeg skriver dette i min dagbok for det er mine tanker.
Skal jeg bare slette hele bv-appen...?!
 
Back
Topp