Første legetime

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Hei. Noen som har sett en anbefaling for når første time hos lege/jordmor skal gjennomføres?

Og til dere som har fått time allerede, hvor langt er dere på vei når timen er satt opp?
 
Jeg har ikke sett noen anbefaling. Jeg tror mye er gammelt, fra før tidlig ultralyd ble innført for alle.

Jeg har første legetime 7+0
 

Her listes første som iløpet av uke 6-12 :) jeg sikter meg inne på rundt uke 10, pga blodprøver, men ber om henvisning til ultralyd via melding tidligere
 
Var hos lege denne uken, var vel rundt 4-5 uker på vei :shy: skal tilbake på ul over påske:happy:
 
For gravid over 35, er første anbefalt legetime uke 8. Legen må få tid til å sende henvisning videre til Nipt testing på sykehuset (uke10)
 
Skal du på ultralyd rett over påsken? Kan man dra då tidlig? Er det ultralyd på magen eller vaginal?
Jeg personlig skal på privat UL 3. april, da er jeg 6+1, for å se om det er hjerteaktivitet. I de to forrige svangerskapene tok jeg det på samme tid, og det ble utført utvendig på magen, men dette er individuelt. Jeg er veldig slank, så sikkert derfor det har gått greit :Heartpink
 
Skal du på ultralyd rett over påsken? Kan man dra då tidlig? Er det ultralyd på magen eller vaginal?
Jeg skal på ultralyd over påsken ja:) fastlegen min har utvendig UL på kontoret så vi sjekker litt der :) var forøvrig på innvendig privat UL i dag pga en liten blødning og det var så kos med hjertelyd:Heartred jeg ble scannet i går på legekontoret også men da var det så vanskelig (for meg) å se, og det var ingen hjertelyd å finne, selv om legen mente han kunne se et hjerte som slo:Heartred jeg ble forresten estimert til 6+5 i dag
 
Jeg har fått time 8.4, da er jeg akkurat 8 uker i følge mine beregninger
 
Back
Topp