Første legetime?

VarmKakao

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Julibarna 2019
Sensommerbarna 2019
Når tok dere/tenker dere å ta første legetime?
Vet at det vruker å være en svangerskapskontroll i uke 12, men er det lurt å få en legetime før dette?

Der jeg bor er det jordmortime fra første positive test- ish, så er det 8 uker og 12 uker etter det.

Har legetime på mandag da er jeg 5+1. For å henvises til TUL og fordi jeg har EDS og elendig bindevev så trenger ekstra oppfølging

Var innom legen 5+3, på en time som egentlig var satt opp for noe annet. Tok blodprøver for å sjekke vitaminnivåer og toxo, men ellers ville ikke legen ha meg inn igjen før uke 12 med mindre noe skjedde. Så da blir det sånn :)

Jeg skal til jordmor påtorsdag, da er jeg 4+5, og så blir det kontroll uke 8 etter det. Føles veldig godt å få en liten prat med en gang, synes jeg! ❤️

Jeg aner ikke når jeg skal ta kontakt. Sist fikk jeg beskjed om å vente med å ta kontakt til uke 10eller noe :p

Bestilte første sjekk hos jordmor i dag. Fikk time onsdag 5. desember, da er jeg 6+1. Tenkte å høre litt med henne. :angel7

Har legtime/svangerskaps kontroll og blodprøver i uke 9 ca. Tenker å ringe jordmor etter TUL

Tror d er litt ulik praksis. Har byttet legekontor siden sist sv.skap. sist ville de ha meg inn for glukosebelastningstest i uke 8 el no(måtte ta den igjen i uke 24 el no) , nå fikk jeg beskjed om å bestille time til uke 12 og at glukosetesten var i uke 24.

Forsøkte å få time tidlig, men er helt fullbooket her fremover .
Så fikk en time 17.12, da er jeg 8+0. Så det blir likesågreit også første svangerskapskontroll i tillegg til samtale

Har ikke ringt enda. Men skal ringe å bestille time til rett over jul, da er jeg rundt 10 uker. Så lenge det ikke skjer meg noe eller det er noe jeg lurer på venter jeg bare.

Var og tok HCG 4+1 og skal tilbake 4+6 for neste. Har ikke tenkt på svangerskapskontroll ennå:rolleyes:

Skal på svangerskapskontroll + samtale i uke 12. Det andre uken i februar.. så lenge å vente...

Jeg skal på kontroll i uke 13. Har vørt sånn i alle 3 svangerskapene mine. Ingen time før uke 12 med mindre det er noe. Med eldste fikk jeg høre hjertet i uke 9 pga en time hos en lege( tilfeldigis kirurg og utdannet inne ultralyd).

Skal til første kontroll hos jordmor på torsdag, er da 9+0. Kontaktet dem rundt uke 5, siden jeg ikke visste hvor lang kø det var for å få time. De sa da at jeg godt kan komme før uke 8, at mellom uke 8 og 12 kun er veiledende og at det kan være godt å snakke med jordmor tidligere siden det er første svangerskap. Men så ble det uke 9 da, pga jula og jobbturnusen (vil ikke ta fri fra jobb siden de ikke vet om det ennå).

Back
Topp