Første legetime

Katta

Forumet er livet
Julistrålene 2025 ♡
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Novemberlykke 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Når skal dere på første legetime? Jeg har ikke bestilt noe enda, og lurer litt på om jeg skal vente til etter uke 12, er så redd for å få for høye forhåpninger.

Har heller ikke bestilt time enda, skal til gynekologen neste uke. Så ringer vel til fastlegen uken etter eller noe :)

Hadde min første legetime her om dagen, var litt sent ute sist og slet med å få tid med jordmor osv. Veldig greit å bare få startet prosessen igrunn.

8+2, noen dager etter TUL. Er mitt første svangerskap så syns det er greit å gå litt tidlig. :-)

Skal på TUL igjen nå på tirsdag. Om alt ser bra ut, så bestiller jeg legetime hos fastlegen til uka. Skal søke om planlagt KS igjen som sist gang[emoji4] greit å få gjort det i god tid.

Har første legetime fredag pga at jeg ikke vet hvor langt jeg er på vei og på grunn av blødninger.

Jeg hadde første legetime hos fastlegen 8+1. Jeg syntes det var greit å komme dit, følte jeg satt igang en prosess på en måte. Legen sa det var like greit at jeg kom i uke 8 som i uke 10. Hadde ikke vært galt noen av delene.
Så fikk jeg sendt en tidlig henvendelse til jordmortjenesten i kommunen. Føles på en måte fint å skulle ha avtaler litt frem i tid [emoji4] Selv om det vil jo bli veldig trist om jeg må ringe og avlyse de..

Jeg hadde første time hos jordmor 5+2 for å få satt i gang mølla med TUL og fosterdiagnostikk. Er midt i fastlegebytte, og hadde ikke lyst til å gå til den gamle fastlegen. [emoji4]

Hadde legetime for noe annet da jeg akkurat hadde funnet ut at jeg var gravid. 4+5.
Var på TUL 7+4 for å bli henvist til fosterdiagnostikk. Først tok hun UL utvendig, så et hjerte som flimret, men var liten og jeg er ganske godt polstret så måtte ta innvendig UL. Da sa hun at det så ut som EXU. Jeg og barnefar ble veldig redde. Hun ringte en kollega for at hun også skulle se. Men så fant hun/de ut at jeg har veldig fremoverbøyd livmor og at embryoet er inni når hun sjekka videre oppover eller hva det nå var. Hun beklaget veldig. Har blitt henvist til Riksen og det blir nok om er par uker eller noe.

Jeg sliter veldig med at jeg ikke klarer å stole på at de så rett. Men huns som kom inn var ikke i tvil og sa at dette er 96% for at går bra. Hjertet slo. Men for det så slapper jeg ikke av. Og så har jeg hatt kink og skikkelige nakkesmerter i fire uker. Ingen blødning eller magesmerter da. Har også tidligere hatt en del problemer med nakken så er nok bare tilfeldig.
Kommer nok til å ringe til uka og be om en ny undersøkelse for jeg klarer ikke å roe meg ned. Tror dog de ikke hadde sendt meg hjem hvis det var noen fare heller siden det kan bli ganske farlig. Tenker på dette konstant. [emoji17]

Jeg bestilte time når jeg var ca 4+3 til når jeg var 7+3. Skal tilbake i uke 12 for blodprøve og en kjapp titt på ultralyd. Ba selv om ultralydtitten. Hun hadde egentlig bare satt meg opp på uke 24 :)

Bestilte time noen dager etter at vi fant ut. Da fikk jeg time når jeg er 12+4. Syntes det var fryktelig lenge å vente siden det er første, men tok det for god fisk. Her om dagen ringte jeg legekontoret fordi jeg hadde noen spørsmål, damen i tlf ble helt forskrekka over at jeg måtte vente så lenge, så satte opp ny time når jeg er 9+5 i stedet, og ville at jeg beholdt timen i uke 12[emoji108]

Vet ikke om det teller som første legetime men skal nå på torsdag... men det for å få henvisning til UL.. så vet ikke om det blir noe snakk om noe annet egentlig.. tror ikke jeg skal ha med meg urinprøve heller..?

Vet ikke om det teller som første legetime men skal nå på torsdag... men det for å få henvisning til UL.. så vet ikke om det blir noe snakk om noe annet egentlig.. tror ikke jeg skal ha med meg urinprøve heller..?

Jeg ville tatt med urinprøve[emoji4] Her var de veldig på at man tok med urinprøve på hver time ifbm svangerskapet.

Hm okei.. får ta med meg en da :) så får den bare ligge i lommen om den ikke blir brukt:hilarious:

Var sånn jeg gjorde det på første kontroll hos jordmor her, så sa hun «vi bruker å alltid ha med urinprøve bla bla bla». Jeg har med altså, og dro den opp av lommen[emoji23][emoji12]

Var sånn jeg gjorde det på første kontroll hos jordmor her, så sa hun «vi bruker å alltid ha med urinprøve bla bla bla». Jeg har med altså, og dro den opp av lommen[emoji23][emoji12]
Hahaha som om man alltid går rundt med urin i lomma liksom:hilarious::hilarious:

16 april. Er da 9+6.

Er det etter første legetime man får henvisning til ordinær UL? Jeg har min første legetime i uke 12, det var ikke snakk om noe annet da jeg ringte for å bestille time. Sekretæren sa jeg skulle komme i uke 12, for først da kunne legen ta de nødvendige prøvene, så synest jo det hørtes litt rart ut når mange får time før uke 12.

Er det etter første legetime man får henvisning til ordinær UL? Jeg har min første legetime i uke 12, det var ikke snakk om noe annet da jeg ringte for å bestille time. Sekretæren sa jeg skulle komme i uke 12, for først da kunne legen ta de nødvendige prøvene, så synest jo det hørtes litt rart ut når mange får time før uke 12.

Jeg fikk også samme svar. Uke 12 var strd, så hvis jeg ikkje hadde problem, trengte jeg ikkje komme før.
Jeg bestiller legetime etter privat TUL

Ja, sånn er det her også.. Får ikke før.. men da jeg hadde SA så snakket jeg med legen om TUL så derfor skal jeg nå i neste uke :)

Back
Topp