Første legetime

Firkløver1995

Flørter med forumet
Når tenker dere at dere skal ha første svangerskapskontroll hos lege/jordmor?

I mitt forrige svangerskap bestilte jeg time i uke 10, fikk i uke 12 og de mente det var aaaalt for sent for første kontroll, og at jeg burde kommet noen uker tideligere[emoji85] Så vet ikke helt når jeg skal bestille første time[emoji848]

Har vært hos lege allerede [emoji4] han tok like greit alle prøvene da, i forje uke, da var jeg 4+6. Normalt er det mellom uke 8 og 12. Så bestill time nå til uke 8-9 [emoji4]

Hadde egentlig når jeg er 10+1 men utsatte til uke 12+1. Det passet bedre og slipper gå to ganger [emoji23]

På vårt legekontor så sier de at man må være minst 12 uker når prøvene blir tatt. Men at mAn kan fint ha første kontroll før uke 12, også ta prøvene i 12. Uke!

Jeg har vært hos legen allerede for å diskutere medisinbruk. Tok ikke blodprøver eller noe sånt. Skal ha den vanlige, første kontrollen nærmere uke 12. Avtalte tidspunkt med legen min når jeg var der sist :happy:

Jeg trodde de gjerne ville ha første time rundt uke 12 jeg. Jeg har vært hos legen så fort jeg har vist at jeg har vært gravid selv, pga medisiner som må justeres.

Jeg var hos legen i dag, 6+4:)
Tok noen blodprøver i dag også skal jeg til jordmor om en uke.

Skal ha TUL i uke 8, så får vi se. Har vært hos legen og fått sykemelding allerede, men de vil nok ikke sjekke mer før de vet resultatet av ULen.

Var hos legen for å sjekke jern/ vitaminnivåer 5+1 da jeg ga blod dagen etter EL. Men ikke svangerskapskontroll da. Tenkte å bestille time hos jordmor etter hvert, uke 8 kanskje?

Min lege mente at svangerskapskontrollen skulle være i uke 12-16 men kjenner er skeptisk til å ha den så seint som uke 16, er vel da OUL bestilles så ser for meg den blir veldig seint da.

Så jeg bestilte til den dagen jeg er 12+1 :)

Har også bestilt privat ul uke 12+6.

Tenkte å bestille meg time etter neste ultralyd (om en uke, da er jeg 7+1). Sykehuset tok meg rett inn på ul forrige uke da jeg hadde svangerskap utenfor livmoren for et år siden, så jeg slapp lege + henvisning. Når jeg vet at det fortsatt lever etter neste uke, så ringer jeg og bestiller meg :) Problemet er at jeg skulle byttet fastlege (har flyttet), men tror jeg skal vente til første kontroll er over, så jeg får den kjente legen min.

Jeg har bestilt meg legetime nå....fikk ikke før 12.februar....da e jeg 10+1
Er dette veldig sent?
Kanskje jeg burde ta en tue til gyn. før dette...?

Tenker jeg bestiller når jeg er 12 uker ca. Har ei svigerinne som jobber på legekontoret... så vi må si det til ho før jeg ringer. Bestiller nok ikke før jeg er i uke 10[emoji6]

Back
Topp