Første legetime

FrkSKN

Andre møte med forumet
Hei! Dette er første gangen jeg er gravid, og jeg har 1000 spørsmål og tanker i hodet [emoji23] et jeg tenkte å spørre om er hva som gjøres første legetime? Da er jeg 7+2. Er nå 4+6, tida går uendelig sakte [emoji33]

Sist jeg var gravid, så var jeg der 'for tidlig' så ble ikke gjort så mye annet enn å ta en graviditetstest, blodprøver for å sjekke vitaminer og jern og opprette helsekort.
Vet noen veies, men gjorde det stort sett hjemme ^^

Fikk beskjed om å komme tilbake rundt uke 12 for utfyllende blodprøver :)

Jeg var inne til legen i uke 4-5 fordi jeg trodde jeg hadde urinveisinfeksjon fordi jeg tipset så mye. Benyttet muligheten til å stille litt andre spørsmål også som jeg hadde, men det er som Totoro^-^ sier at de gjør ikke noe særlig før uke 12.

Er lenge å vente jeg vet, sitter selv her og tripper :)

Jeg har fått time når jeg er 6+6 (iht mens er jeg 7+1). Jeg oppga bare hvor mange dager jeg var på vei og de pleide visst ta første kontroll i uke 8

Ringte jordmor i dag og fikk time om fire uker, da er jeg 9+1 :)

Bestilte meg time hos jordmor idag. Skal dit 14. mars, da er jeg 9+3. Men først TUL 4. mars [emoji2]

Snakket med både lege og jordmor i dag. Her skal man til lege når man er ca 12-16 uker og jordmor i uke 16, så lenge man er frisk ellers. Syns det er lenge å vente selv om dette er min 3 gang. Regner med at jeg bestiller meg en TUL snart, så jeg vet at alt er bra der inne :)

Jeg har bestilt meg time til torsdag denne uka, da er jeg i uke 6. Trenger oppfølging grunnet lavt stoffskifte, så da er det like greit å komme i gang først som sist :)

Takk for svar :) jeg kjenner jeg er nødt til å få oversikt over hvordan det går inni her så jeg har bestilt time til tul i tillegg. Den er ikke før 17.mars [emoji51] men er da 9+4. Legen ska ringe til meg i dag så jeg får stilt noen spørsmål ifht jobb og aktivitet.. fjøsstell og innebandy er kanskje ikke det lureste man holder på med når man er gravid??

Takk for svar :) jeg kjenner jeg er nødt til å få oversikt over hvordan det går inni her så jeg har bestilt time til tul i tillegg. Den er ikke før 17.mars [emoji51] men er da 9+4. Legen ska ringe til meg i dag så jeg får stilt noen spørsmål ifht jobb og aktivitet.. fjøsstell og innebandy er kanskje ikke det lureste man holder på med når man er gravid??

Hva sa legen om fjøsstell og innebandy? Har ikke fått bestilt meg legetime selv enno, men lurer veldig på hva legen sier om gardsarbeid...

Jeg holdt på med hest og har egen stall. Jeg holdt på ganske lenge sist. Vil ikke tro det er skadelig før fosteret kommer over bekkenet og begynner å bli litt str på det. Er ganske så beskytta inne i magen

Første legetime på torsdag!! :)

Hender det at lege henviser til TUL? Eller, da må det kanskje være noe spesielt eller risikosvangerskap?

Første legetime på torsdag!! :)

Hender det at lege henviser til TUL? Eller, da må det kanskje være noe spesielt eller risikosvangerskap?
Jeg ble henvist til ul på grunn av sterke smerter i magen sist i uke 11. De henviser ikke med mindre de har grunn til det :)

Jeg var hos fastlegen to dager etter pos test, men det var tilfeldig Fikk henvisning til TUL Pga risikosvangerskap og satt opp time til første kontroll i uke 12

Skal til gynekolog 15.mars, men på grunn av diversen ekstra oppfølging sist, venter jeg til jeg har vært der før jeg eventuelt bestiller time hos jordmor eller fastlegen. Ble så mye kontroller sist, så vil eventuelt prøve å samle det litt mer om mulig så det ikke blir så masete.. selv om jeg likte bedre å gå til kontroll hos fastlegen eller jordmor enn på sykehuset. På svangerskapskontrollene på poliklinikken på sykehuset var det jo ny jordmor hver gang.

Da har jeg vært hos legen, og ifht innebandy så sa ho at det er greit å unngå aktiviteter med fysisk kontakt! Sjøl om ungen er godt beskytta inni livmora er treng man ikke risikere harde støt i magen for det :) ifht fjøs så kommer det ann på om man har løsdrift eller båsfjøs. Kyr er mer uberegnelige enn f.eks hester, så vør obs spesielt i løsdrift. Alt for tunge løft er heller ikke bra! Kjenner det hjalp på for meg å snakke med legen - sjøl om jeg ikke er mer enn 6+1. Kjenner roen har senka seg og jeg har fått svar på alle spørsmål, no blir ikke neste legekontroll før om 4 uker [emoji4]

Back
Topp