Første legetime

Braga

Glad i forumet
Har lest at far kan bli med på legetimen. Men har far krav på fri til dette? Og lønn?
Selv om babyen er i min mage så bør jo han få informasjon også.
Tenker på omvisning på sykehuset, ultralyd og slikt.

Har lest at far kan bli med på legetimen. Men har far krav på fri til dette? Og lønn?
Selv om babyen er i min mage så bør jo han få informasjon også.
Tenker på omvisning på sykehuset, ultralyd og slikt.

Og skal mannfolket deres være med på legetimen?

Far er ikke med meg på første legetime. Sånn jeg ser det skjer det ikke noe interessant der for han :P Men han var med på første jordmortime og tidlig ultralyd og oul selvsagt. Skulle være med til jordmor da vi skulle snakke om fødsel, men jeg fødte før vi rakk den timen :P Får se hva det blir denne gangen. Han får velge selv hva han ønsker å være med på av jordmortimer.
Vet ikke om de har krav på fri med lønn. Sambo har en fleksibel jobb og jobber mest alene, og om han er borte i 30 min legger ingen merke til det :P

Og skal mannfolket deres være med på legetimen?

Mannen min tok fri sist jeg var gravid. Nå er han nordpå hos mammaen sin i et par uker,så han får ikke vært med på tul eller første legetime. Han kommer til å være med på neste :-)

Gubben var med på tidlig ul sist, ul på riksen og ordinarie UL. .. Sen var han med på en av de ekstra ul (av minst 10)jeg hade på ahus. Jordmor og lege har han ingen interesse av... Og jeg går helst alene da....

Nei han får ikke fri betalt for å dra.

Jeg går helst alene, og han har heller ikke interessr av å være med. Synes ikke det er så mye for mennene egentlig. Han er med på oul da, det er det eneste vi begge ønsker han skal være med på. Får ikke betalt.

Mannen er med på alt han har mulighet til. Pendler til jobb hver dag, så prøver å legge ting slik at han kan ta hjemmekontor :) får vi ikke andre timer, prøver han å få det til for det :)
Men han er ikke med på legetimen i dag :)

Back
Topp