Første legetime

Jeg skal på første svangerskapskontroll i morgen, hos legen min. :-) Jeg skal ikke til jordmor av den enkle grunn at jeg er interessert i det :-p

Vanlig er 9-12 uker vel. Tror det er noe sånt :-)

12 uker her. Før det vil de ikke ha deg inn.
Spørs om det er ulike rutiner fra kommune til kommune eller lege til lege da...

Mellom uke 8-12 har jeg sett...fikk time når jeg er 10+5:)

Her på Sortland er vanlig praksis i uke 8. Samme var det i Tromsø. Vi var inne på lillejulaften, skal på tidlig UL over nyttår, og vi er veldig spente!

Takker for svar☺ får ringe å høre med de når de vil ha meg inn.
Det er nok greit å gjøre, ja :) du skal vel egentlig få kontroll når du selv ønsker det, men noe tidligere enn uke 8 er vel ikke vits... blir jo ikke gjort annet enn "innskriving" og urinprøve, stort sett... correct me if I'm wrong :p

Fikk beskjed om å komme i uke 12.

Sist gang var jeg inne i uke 6, men det var ikke noe vits.

Jeg ringte legen med en gang jeg fikk positiv test, å kom rett inn da. Så var der uke 5. Skulle vell vært hos jordmor først, men det skal jeg heller nå rett over jul. Må også inn igjen til legen uke 12 å ta noen blodprøver. :)

Jeg sendte mail til jordmor med noen praktiske spørsmål, da fikk jeg til svar at hun ville ha meg inn så fort som mulig. Førjulstida var veldig heltisk så jeg fikk time over nyttår. Jeg fikk inntrykk av at det var for å få i gang dialogen og ikke minst veiledning ift kosthold osv. Jeg skal dit i da jeg er 9+3. Prøvene hos legen måtte tas før uke 12.

Jeg var inne i uke 6, men jeg ble gastric sleeve operert i februar så jeg har litt utfordringer på næringsfronten, så det var for å ta blodprøver å sjekke at alle verdier som bla. B12 og D vitamin var ok. (Alt var supert, hurra!) :-)

Skal inn på første kontroll i uke 11, har også bestilt tidlig ultralyd til da. :-)

Jeg skal til legen når jeg er 12+6.

Var å dobbeltsjekka resultatet 4+5.. Og så har jeg fått time hos jordmor 5 jan er da 10+0. Og lege time 21 jan da er jeg akuratt 12 uker.. Regner med at dem vil ha litt blod hos legen da☺

Legetime når jeg er 10+2. Skal ringe jordmor etter nyttår. Har gått til begge deler i mine 2 tidligere svangerskap.

Vært inne å bekreftet graviditeten i uke 5, skal tilbake i uke 10. Får ul hver gang av legen min, veldig betryggende!
Skal og gå til jm, hun og jeg har et litt spesielt bånd, så gleder meg!

Back
Topp