Første legetime

Kulefisk

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Da har jeg bestilt første legetime, allerede til tirsdag neste uke :)
Blir litt tidlig å ha den i uke 7, men jeg trenger blant annet å fylle ut papirer så jeg kan søke svangerskapspenger.
Håper å søke fødeplass samtidig.

Når skal dere?
 
Har ikke tenkt så langt. Er bare 4 uker, så tenkte om en måned.. begynnelsen av januar. :)
 
Fikk beskjed fra legen om å ta direkte kontakt med jordmor etter positiv test, istedet for å komme dit, så tenkte å ringe på mandag når jeg endelig er forbi 5+0:)
 
Jeg har time allerede til mandag, veldig tidlig, men jeg må snakke med legen om noen medisiner og evt få blodprøve for å sjekke opp antistoffer siden jeg har pusekatt :) Er nok litt tidlig å søke om fødeplass for meg enda. Er ikke mer enn 4+4 på mandag :)
 
Litt usikker, men har fått beskjed om å ringe legen med en gang etter positiv test for å sjekke at hCG stigningen er tilfredsstillende. Er bare 3+2 iflg. eggløsningstermin da, så usikker på når det blir gjort. Kanskje ila. de to neste ukene en gang :)
 
Var hos jordmor på onsdag og skal til fastlegen i morgen av andre grunner, men tenker det er vell greit å gi beskjed til han at jeg er gravid i samme slengen :p 5 +0 i morgen.
 
Var på time i går, fordi jeg ville ha tidlig ul pga slurving med p-piller :)
 
Sist jeg var gravid fikk jeg beskjed om at det ikke var vits å komme før uke 12. Først da de kan ta alle blodprøvene. Men tenkte å bestille time hos jordmor i uke 7-8 som sist:)

Svangerskapspenger kan man vel ikke søke om før etter uke 20 eller noe så vidt jeg husket,men kan være jeg tar feil;)
 
Var hos lege 4+1. Tok blodprøver og fikk helsekort. Skal tilbake om 1,5 uke. :)

Jordmor sa at jeg ikke skulle dit før etter ordinær ul!?? Men det kan ikke stemme!
 
Sist jeg var gravid fikk jeg beskjed om at det ikke var vits å komme før uke 12. Først da de kan ta alle blodprøvene. Men tenkte å bestille time hos jordmor i uke 7-8 som sist:)

Svangerskapspenger kan man vel ikke søke om før etter uke 20 eller noe så vidt jeg husket,men kan være jeg tar feil;)

Tror du blander med foreldrepenger kanskje? :) Svangerskapspenger er noe man kan søke om hvis man har en risikofyllt arbeidsplass i forhold til skade på fosteret, og sjefen ikke kan tilrettelegge/omplassere deg. Gjelder fra man søker til tre uker før termin. Jeg skal søke gradert da, håper det ordner seg :)
 
Da var første time bestilt, jordmor 10+5...bare gått halve tiden (5+2 i dag), så dette kommer til å gå saaakte:p Heldigvis jul og nyttår inni der;)
 
Back
Topp