Første legetime

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
I hvilken uke skal dere i?

Tenker å kun gå til jordmor denne gangen. Første time blir rundt uke 12 tenker jeg. Kan ikke ta blodprøver og sånn før etter uke 12 uansett.

Jeg var i dag pga medisiner og henvisning! Neste time i uke 12. Da blir alt "det vanlige" gjort:-)

Jeg skal neste torsdag for å få henvisning til tidlig ul. Håper jeg får komme inn til ul fort!

Er da 6+1 på torsdagen :)

Veldig nyttig tråd! Dette er nytt for meg, og jeg aner ingenting om hva som er normalt. Fikk time i uke 7, og syntes det var så lenge til. Men ser mange har første time senere, så skjønner nå at det ikke er så lenge. Blir vel litt utålmodig.

Jeg er 3+6 i dag, og har fått time 9 nov. Har bedt om tidlig ul pga div komplikasjoner jeg vet vil komme, og vil være føre var og starte oppfølging tidlig!

Hva er grunnlaget for å få tidlig ul? :)

Jeg hadde en blæremola i mars, så regner med jeg får en ul for å se at det ikke er en ny mola. Hadde også "forbud" mot å bli gravid frem til februar, så gleder meg til å bli ferdig med ul.

Klarer liksom ikke innse at jeg er gravid før jeg faktisk har sett liv denne gang, så håper jeg får en ul ganske kjapt. Viss ikke bestiller jeg privat :)

Jeg har bestilt i uke 7+4, skal på tidlig UL noen dager før. Greit å få bekreftet liv før legetime.

Jeg var hos legen i går. Min termin 5+0 (etter EL), legen forholder seg selvsagt til siste mens (4+4). Gikk tidlig for å få henvisning til tidlig UL. Regner med at jeg vil gå til jordmor etter den tidlige ULen, og fortsette der.

Veldig nyttig tråd! Dette er nytt for meg, og jeg aner ingenting om hva som er normalt. Fikk time i uke 7, og syntes det var så lenge til. Men ser mange har første time senere, så skjønner nå at det ikke er så lenge. Blir vel litt utålmodig.
Den første ordinære legetimen/kontrollen i et svangerskap er ikke før i uke 12 :) jeg var ikke hos lege før det forrige gang, og har det heller ikke nå.. Det er først da de får tatt de prøvene som skal tas osv :)

Min lege har villet hatt meg inn i uke 6-7 de andre gangene. Men nå skal jeg på ul uke 6+4, så kunne vente litt med legetime sa hun trengte ikke time for å få henvisning til ul, tok det over tlf.

Jeg fikk time i ca uke 12. Hun på legekontoret sa det ikke blir gjort noen undersøkelse før, men at jeg skulle ringe vist jeg fikk plager. Tenkte å bestille time til tidlig ultralyd hos jordmor. Bare usikker på nårtid heg ønsker det.

Skal til legen når jeg er 12 uker. Bestilt tidlig UL i uke 9 fordi vi gjerne vil inkludere min pappa som er på besøk rundt den tiden i baby selvom han bor i utlandet. Er forberedt på at det kan være noe galt, men tar sjansen fordi det er så veldig veldig hyggelig å ha han med hvis alt er bra. Vi skulle egentlig vente til 12 uker med tidlig ul, men blir uansett bra å se om alt er som det skal. Har så lite symptomer så føler ikke at jeg er gravid enda.

Bestilte akkurat, blir i uke 12 :) (18.12)

Føles leeeenge til, men er jo typisk sånn at tiden fra slutten av oktober og fram til jul går så fort an man ikke rekker å blunke...så får håpe det skjer nå også da, så vi bikker 12 uker fort fort fort alle sammen =D

Ye, baby!

Back
Topp