Første legetime

Hope90

Pergo baby??
VIP
Som gravid i dag :) gru gleder meg litt og er spent på hvilke termin hun mener jeg får om den er annerledes enn den jeg har kommet frem til :)

Lykke til til meg :D

*Mailykke*
*Juni sniker*
*Termin 31.05.14*

Skravler med RosaCupCake<3

Lykke til:-) Alltid spennende med første legetime, litt mer virkelig da.. :)
Jeg skal ikke før 8 oktober..

Lykke til:-) Alltid spennende med første legetime, litt mer virkelig da.. :)
Jeg skal ikke før 8 oktober..
Ja er det :D

Først tenkte jeg at, oii det var lenge til:P men når sant skal sis føles det som om jeg at gått glipp av de første 3+ ukene av september :P så det er jo ikke SÅ lenge til :D

*Mailykke*
*Juni sniker*
*Termin 31.05.14*

Når er det vanlig å ha første legetime som gravid, uten tidligere historie med sa eller ma?

Som gravid i dag :) gru gleder meg litt og er spent på hvilke termin hun mener jeg får om den er annerledes enn den jeg har kommet frem til :)

Lykke til til meg :D

*Mailykke*
*Juni sniker*
*Termin 31.05.14*

Masse lykke til! Jeg skal i morgen :D

Når er det vanlig å ha første legetime som gravid, uten tidligere historie med sa eller ma?
Med førstemann hadde jeg time hos legen rundt uke 8, men den timen føltes bare bortkastet. De tok bare urinprøve og bekreftet at jeg var gravid. Kunne sikkert stille tusen spørsmål, men jeg visste ikke hva jeg skulle spørre om, så det var ganske kjapt inn og ut igjen. Fylte ikke ut helsekort for gravide engang den timen så vidt jeg husker, det fikk jeg først på neste time som var ca uke 12.

Med andremann bestilte jeg ikke time så tidlig, men var på første kontroll i uke 11.

Hvis jeg blir/er gravid med nr 3 har jeg tenkt til å bestille time så raskt som mulig pga at jeg har blitt anbefalt ekstra folat og ikke tør å øke dosen uten å snakke med legen først. Andremann er nemlig født med leppe- og kjevespalte (hareskår) og det var på kontroll med ham jeg fikk den anbefalingen. Folat er beste virkemiddel mot at det skal skje igjen fikk jeg inntrykk av (jeg har ikke noe større sjans for at det skal skje igjen enn andre, det er til en viss grad arvelig, men ingen i våre familier har dette så vidt vi vet).

Back
Topp