Første legetime

lenemor

Forumet er livet
I helgen var jeg skikkelig gira, og ordentlig klar for å komme ordentlig igang med alle gravid-greier, så jeg var på hjemmesiden til legesenteret her og bestilte legetime for første kontroll.... for 4 uker fram, for jeg har skjønt at man helst skal vente til etter uke 8 med første timen.

I morges ringte de meg fra legesenteret og sa at nå har de nytt opplegg her, så jeg skal ta direkte kontroll med jordmor, for hun skal ha mesteparten av oppfølgingen allikevel, så de ønsker at de gravide skal ha en time med henne før de evt kommer til legesenteret. Synes det var litt greit jeg - da har jeg en person som er "spesialist på gravide" å forholde meg til hele svangerskapet..

Litt spent på hvilken jordmor det blir, for svigerinna mi har en svigerinne som er jordmor på sykehuset her..

Det var en ny vri, men hvorfor ikke? Det er jo som du sier jordmor som er eksperten på graviditet, men det er greit å få tatt noen blodprøver hos legen etterhvert..
Hvis du syntes det er litt rart å gå til svigerinnen av svigerinnen din kan du sikkert be om å få en annen!

neida, det hadde vel vært greit det... eller... kanskje det hadde vært litt rart å være i familieselskap etterpå.. når hun har vært "oppi der" på meg??

Jeg synes det var veldig hyggelig at jeg skal til jordmor jeg... følte meg litt trygg egentlig.

Så hyggelig da! Jeg kunne gjerne tenkt meg en time hos jordmor før jeg skal til legen den 23.februar! Synes det er så lenge til!

Høres jo ut som en god ting å ha mest kontakt med jordmor da!

men jeg får vel ikke noen jordmor før etter legetimen min regner jeg med? Legen ordner vel vanligvis dette?

Ønsker deg lykke til med både legetime og time hos jordmor!

Klem, M

Jordmor tar du kontakt med og bestiller time hos sjøl,Monica- så det kan du bare gjøre [:)]

ORIGINAL: monicabebe

Så hyggelig da! Jeg kunne gjerne tenkt meg en time hos jordmor før jeg skal til legen den 23.februar! Synes det er så lenge til!

Høres jo ut som en god ting å ha mest kontakt med jordmor da!

men jeg får vel ikke noen jordmor før etter legetimen min regner jeg med? Legen ordner vel vanligvis dette?

Ønsker deg lykke til med både legetime og time hos jordmor!

Klem, M

Har ringt og bestilt hos jordmor i dag jeg, så jeg skal dit den 7. februar - gleder meg!! Her fikk jeg jo beskjed av legekontoret om å ta kontakt der først, men sånt er kanskje forskjellig fra kommune til kommune.

Og lykke til til deg også (men du må jo vente så lenge monica - blir du ikke utålmodig da?? Er helt desperat etter at noen skal sjekke meg og si at joda, du er gravid og gratulerer og sånt, og gi meg bøker og avtale kontroller... og alt det der....)

Jeg syes også det er veldig lenge til altså!

kanskje jeg skal ringe en jordmor og se om jeg kan få time der litt før legetimen da? Trodde det var sånn at man fikk henvist en jordmor hos legen jeg!

Er jo selvsagt tålmodig, og vil at noen fagfolk skal si at jeg er gravid og at alt er bra.

Klem, M

Ring kommunen din og få kontakt med jordmor på den helsestasjonen som du "hører til". Det gjorde jeg. Veldig greit.

Jeg hadde time hos legen først og fikk tatt blodprøver og slikt. Nå blir det lege og jordmor annenhver gang.

jeg er også hos jordmor...trygt å godt spørr du meg...er der hver 4.uke[:D] lykke til:)

Nå har jeg bestilt time hos jordmor, og fikk ikke time før den 22/3.06!

Det er jo en måned etter legetime!

Så seint!!! Er dette vanlig? Da vil jeg jo være over tre måneder på vei!

Klem, M

Oi, enda lenger å vente??? Når jeg ringte og bestilte time så ba jeg først om å få i uke 8, da vil jeg være i uke 9, men da sa damen at jeg godt kunne komme før... og jeg var jo ikke vond å be!

Du får bare smøre deg med tålmodighet du da monicabebe - skal fortelle deg hvordan første timen var jeg!! To uker i dag *glede seg*

Back
Topp