Første legetime.

Smiley87

Elsker forumet
Var hos legen for første gang på fredag. Var blanda følelser jeg gikk ut med. Er ei " stor " jente så jeg vet jo at jeg ikke kan gå veldig opp i vekt. Jobber nå med dette og prøver så godt jeg kan å være sunn :) Har gått kjempebra hittil :) Jeg ventet fælt på å få høre hjertelyden, men den fikk jeg ikke høre.. Den fikk jeg både se og høre på ultralyden sa legen min.. Skuffa!

Også skulle hun sende brev sånn at jeg får ultralyd.. Men hvor lang tid tar det da? Jeg venter og venter, tripper og tripper.. Jeg vil ha timen i postkassa NÅ!! Hehe..

Ellers er formen fin. Bekkenet er litt småvondt og puppa vokser og er småvonde fra og til. Kvalmen er borte og trettheten slipper sakte men sikkert taket :)

Hei.. Skjønner du er skuffet over timen.. Men ønsker å si at hos meg prøvde legen å høre etter hjertelyd, men fant ikke.. En av grunnene kan være at jeg har noen kilo for mye, og dermed det er litt ekstra mellom utsiden og babyen.. Jeg var på første legetime uke 12+0.

Fikk ingen bemerkning iforhold til vekt (men vet at den er for høy). Gikk i tillegg opp 5-8 kilo når vi holdt på med siste prøverørsforsøk.. :(  (5 på vekten til legen og 8 på vekten hjemme)..

Jeg var til lege en mandag og fikk innkallingen tirsdagen uken etter.. :) Så det gikk fort.. Håper du snart har innkallingen i posten.. :)

brev for å få ordinær ul eller en utenom? ordinær kan ta litt tid, men utenom skal vel bare ta noen dager! min lege ringte inn han da, så jeg fikk dagen etter!

Er kjedelig å komme fra legen med dårlig følelse! satser på ultralyd kjapt  da :)

Huff, kjenner igjen den følelsen. Er selv litt "over gjennomsnittet" og legen brukte lang tid på råd og veiledning. Men jeg måtte sette henne litt på plass, for jeg er veldig bevisst på kostholdet mitt, trener 2-3 ganger i uka, og har strevd i et år med å gå ned i vekt. Men kroppen min vil ikke. Prøver tappert å spise 6 måltider om dagen nå, det er jo festlig når man overhodet ikke har noe matlyst..

TulleHøna skrev:
brev for å få ordinær ul eller en utenom? ordinær kan ta litt tid, men utenom skal vel bare ta noen dager! min lege ringte inn han da, så jeg fikk dagen etter!

Er kjedelig å komme fra legen med dårlig følelse! satser på ultralyd kjapt  da :)

Tenkte på hvor lang tid det tar før ultralyd timen kommer i posten :P Gått ei uke nå :P Kan ikke huske det gikk så lang tid sist :)

Back
Topp