første legetime?

TulleHøna

Forumet er livet
når tenker dere å bestille første legetime?
sist viste jeg jo ingeting, så jeg dro rett til legen med en gang jeg testa :)
nå vet jeg ikke... føler liksom jeg må være litt mer beharska som andregangs :P
når er det vanlig å dra til legen?
jeg vil jo gjerne ha den fine boka og! hehehe
 
Var innom legen og fikk med meg boka i går da jeg tok noen andre prøver :) Bestilte time i uke 11. litt sent men sån er det når fastlegen har ferie..
 
Jeg kommer til å bestille time om et par uker tenker jeg :)
Førsta gang for meg dette her, så jeg har lyst til å da dit ganske snart! hehe.
Higer også etter den boka jeg har hørt så mye om ;)

Hva skjer egentlig på første legetimen? :)
 
man får boka og litt andre brosjyrer og snakker litt om forskjellige ting. om det er noe man lurer på,  om det er noen arvelige sykdommer osv. også tar man stor blodprøve for å sjekke masse masse greier. om man har hiv feks. :)
 
Har bestilt, fikk i uke 32 når jeg er 9+noen dager. Skulle gjerne kommet inn før pga lavt stoffskifte som skal følges opp, men legekontorets ferie får jeg vel ikke gjort noe med.... Vet ikke hvilken bok dere snakker om? Fikk aldri noen bøker sist.... Bestilte noen hefter fra Sandvik selv...
 
Har bestilt, fikk i uke 32 når jeg er 9+noen dager. Skulle gjerne kommet inn før pga lavt stoffskifte som skal følges opp, men legekontorets ferie får jeg vel ikke gjort noe med.... Vet ikke hvilken bok dere snakker om? Fikk aldri noen bøker sist.... Bestilte noen hefter fra Sandvik selv...
 
var til første lege time i dag jeg,men det var det ikke snakk om så veldig mye  annet enn at dem bekreftet at jeg var gravid og så satte dem opp en ny time  når jeg er i uke11 nesten i uke 12,men da skal jeg ta blodprøver og UL  :)


Hmm hvilken bok snakker dere om ???  fikk ikke  noe bok :S
 
Venter et par uker med å bestille, litt pga at jeg har hatt to spontanaborter tidligere også..
 
Sist bestillte jeg time i uke7, men legen sjekka bare urin og jeg ble dritskuffa, hadde håpa på iallefall sjekk av blod, mangler på vitamines osv;) bestillte UL rett etter for å sjekke om det var sant;) 

Denne gangen så bestiller jeg nok time til rundt uke 12... Vi skal flytte til utlandet til høsten så jeg tenker jeg bestiller time slik at jeg begynner å gå til en lege der:) Skal finne meg en skandinavisk lege tenker jeg:) Jeg kommer også til å bestille UL til uke 12 hvis ikke dette er gratis da... Men skal uansett sjekke selv. 

Forrige gang hadde jeg veldig dårlig forhold til legene mine... Flyttet flere ganger, og hver gang jeg kom til en ny så var det feil med papirer og jeg fikk ikke tatt blodtypetest før på termin, dagen før jenten kom. Dette på tross av 20 telefoner til 3 legekontor, stavanger sykehus og jordmor. 

Denne gangen er jeg dønn rolig og koser meg egentlig med tanket at bare jeg vet dette nå;) ikke engang samboer;) hihi
 
Hadde første kontroll i uke 9 sist gang, tenkte jeg skulle prøve å få en time rundt den tiden denne gangen også.
 
ringer legen på mandag :) må ha resept på postafen... ellers blir nok første svangerskapskontroll hos legen i uke 12 også tar jeg resten hos jordmor :)
 


nr2imars2013 skrev:
ringer legen på mandag :) må ha resept på postafen... ellers blir nok første svangerskapskontroll hos legen i uke 12 også tar jeg resten hos jordmor :)


Har du blitt skikkelig dårlig nå eller? Jeg hadde hyperemesis i begge mine svangerskap. Men denne gangen har jeg bare lett kvalme som kommer og går. Krysser fingrene for at det ikke blir mere. :)
 


*Belle* skrev:


nr2imars2013 skrev:
ringer legen på mandag :) må ha resept på postafen... ellers blir nok første svangerskapskontroll hos legen i uke 12 også tar jeg resten hos jordmor :)


Har du blitt skikkelig dårlig nå eller? Jeg hadde hyperemesis i begge mine svangerskap. Men denne gangen har jeg bare lett kvalme som kommer og går. Krysser fingrene for at det ikke blir mere. :)

Kvalmen kom i dag.. Samme dag som forrige gang.. uke 5+1.. ble innlagt uke 6+4 og lå 8 dager med sonde og intrevenøs veske på sykehuset.. det har jeg ikke planer om denne gangen! :) Så jeg tenker å begynne med postafen med en gang jeg føler behov for det :)

 
Back
Topp