Første legetime

LadyZ

Gift med forumet
Når er det vanlig å bestille første legetime?

Skal egentlig til gyn. den 19.April, men den timen avbestiller jeg.

ORIGINAL: LadyZ

kan være lurt og beholde den timen da for da får du jo en invendig ultralyd :):):) så får du jo sett den lille....

ORIGINAL: Bare Sissi

kan være lurt og beholde den timen da for da får du jo en invendig ultralyd :):):) så får du jo sett den lille....

Men er ikke det en stor risiko så tidlig?

eg har fått legetime fredag den 16 april men trur eg må bytta han[:)]

sniker litt jeg [:)]

legene sa til meg at det er vanlig med første kontroll i uke 8-12....  jeg skal 22 april, da er jeg 10+2

men det er jo mange som vil ha time før det.... i allfall når de har hatt SA/MA eller ble gravid med prøverør...

jeg synes at en bør gå til legen når en føler.... om du er redd eller har masse å spørre om så kan det jo være lurt å beholde denne timen [:)]

Jeg har ikke fått time før 19 mai jeg. Og da er jeg 11 uker på vei, er det litt seint kanskje?
Skal til jordmor den 03. mai pga tur til egypt den uken.

Men har ikke fått noen ul time enda..

De vil ikke ha deg inn til første svangerskapskontroll før i uke 8-12, men om du føler du trenger det så kan du jo ta kontakt.
Er vel noen blodprøvetester ol som ikke skal tas før. Og sjansen for å høre hjertelyd tidlig er liten, så er ikke så mye de kan få gjort.
Eneste min lege gjorde før første kontroll (som ble i uke 14) var å bestille fødeplass til meg sånn at jeg skulle få UL i tide, litt kamp om timene her borte.
Kan forresten varmt anbefale jordmor basert på min erfaring. Hun hadde MYE mer tid og ga mye mer informasjon enn det legen gjorde.

ORIGINAL: Bare Sissi

Men er ikke det en stor risiko så tidlig?

nei ikke noe farlig det jeg har vært på en alerede og skal på ny på tirsdag. hadde XU i oktober så blir en del ultralyder på meg fremover i følge min gyn lege .

Skal til legen på mandag! [:D] Gleder meg vannvittig! [:D]
Har veldig lyst på en ul, men vet ikke om jeg får det.. ER det vanlig så tidlig?

jeg har bestilt time til doktoren i dag så skal der 3 mai. hu sa det va vanligt mellom 8-10 uker.. og jeg og søstra mi har bestilt privat UL den 11 mai.. så nå gleder jeg meg til mai[:D] og det blir jo knall først å se min lille spire og så se søstra sin etterpå..gleder meg[:D]

Hvis alt er ok på ul om et par uker, bestiller jeg sikkert i uke 9-10

Back
Topp