Første legetime, urinprøve?

Linsa

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei,

Skal på første legetime i morgen (privat), og håper på å få ultralyd, bla. for å utelukke svangerskap utenfor livmor, samt kanskje høre hjertelyd. Er 6 + 0 i dag. Bør jeg ha med urinprøve? Er ikke helt sikker på hvor langt på vei jeg egentlig er, fordi syklusene mine varierer fra 28-32 dager.. hva tenker dere? Noen her som har hørt/sett hjertelyd når dere har vært 6+0? Kan legen si noe mer konkret om termin ut i fra urinen?

Har hatt litt rosa utflod som ble brun, så litt blodig en dag(mørk rødt størknet blod), og nå er det "beige/brun" og lukter litt rart. Dette er hovedgrunnen til at jeg også har time så tidlig. Noen av dere som har hatt dette og det har vist seg at dere har en infeksjon? Hadde det vært starten på en sa tenker jeg at det burde ha skjedd "mer" snart (dette hat holdt på snart en uke nå).

Jeg har i alle fall fått beskjed av legen om å ta med urinprøve på første kontroll. Jeg er 7+2 når jeg skal på første kontroll:-)

Jeg tok med da jeg var 6 uker og var til samtale, da sjekket de for infeksjoner/proteiner osv også.

Sjekket ikke noe mer ang. eksakt termin, regnet kun fra menstermin. Mulig de sjekker mer nøyaktig når jeg skal på vanlig svangerskapskontroll uke 10.

Lykke til! :happy:

Takk for svar. Da tar jeg med urinprøve for sikkerhetsskyld :) (hvorfor kan man egentlig ikke bare ta den mens man er der?- må jo tisse hele tiden uansett) ;)

Jeg var inne til privat ul på fredag pga litt brunlig utflod, og ble vettskremt. Det var litt for tidlig å sjekke om hjertet slo. Var kun 4+6, men skal tilbake om to uker og da mente hun at man kunne høre det.

Jeg har lettblødelig livmorhals, har operert pga celleforandringer tidligere. Hun målte embryoet og det hadde normal vekst, og alt så heldigvis normalt ut. Jeg hadde en normalt graviditet i livmor.

Er selvfølgelig livredd for om noe er galt, men hun mente at det var helt normalt med småblødninger tidlig i svangerskapet. Så lenge det ikke tok seg opp, ble smertefullt og kom i store mengder skulle jeg visst ikke uroe meg.

Jeg var hos lege/Gyn pga blødninger i uke 6. Hadde ikke med urin. Sjekket hvor langt jeg var på ultralyden. Det er den mest eksakte måten å gjøre det på. :)

Takk for svar. Da tar jeg med urinprøve for sikkerhetsskyld :) (hvorfor kan man egentlig ikke bare ta den mens man er der?- må jo tisse hele tiden uansett) ;)

Morgenurin er alltid best ;)

Jeg var inne til privat ul på fredag pga litt brunlig utflod, og ble vettskremt. Det var litt for tidlig å sjekke om hjertet slo. Var kun 4+6, men skal tilbake om to uker og da mente hun at man kunne høre det.

Jeg har lettblødelig livmorhals, har operert pga celleforandringer tidligere. Hun målte embryoet og det hadde normal vekst, og alt så heldigvis normalt ut. Jeg hadde en normalt graviditet i livmor.

Er selvfølgelig livredd for om noe er galt, men hun mente at det var helt normalt med småblødninger tidlig i svangerskapet. Så lenge det ikke tok seg opp, ble smertefullt og kom i store mengder skulle jeg visst ikke uroe meg.

Hei,
Betryggende å lese det du skriver. Jeg har også operert for celleforandringer (halvt år siden), så mulig jeg er i samme situasjon som deg. Håper det er livmorhalsen som er lettblødelig pga. det og at utfloden ikke skyldes noe annet. Får uansett vite i morgen da..

Pleier alltid å ha med urinprøve :)

Hei,
Betryggende å lese det du skriver. Jeg har også operert for celleforandringer (halvt år siden), så mulig jeg er i samme situasjon som deg. Håper det er livmorhalsen som er lettblødelig pga. det og at utfloden ikke skyldes noe annet. Får uansett vite i morgen da..
Kommer til å følge med på oppdatering fra deg i morgen:)
Krysser alt jeg har for deg!

Du burde ta med urinprøve. Hos meg fant de "usynlig" urinveisinfeksjon som er veldig vanlig når du er tidlig gravid :p

Takk for det :) Har utfloden gitt seg? Mye man skal bekymre seg for altså..blæh! Håper jeg blir litt beroliget i morgen..
Ja den har gitt seg forsåvidt, men blusset litt opp igjen i dag etter sex. Bør nok ta det rolig noen dager nå:smiley-angelic006

Da jeg var på første kontroll tok jeg den hos legen min siden jeg ikke hadde sånn uringlass;) ba om å få med ekstra uringlass til di neste kontrollene slik at jeg får tatt morgenurinen.. så tror ikke dette er noe problem for deg heller;) men du ser selvsakt hva som blir best for deg:) lykke til❤ alltid spennende på første kontroll:)

God huskeregel! Ha alltid med urinprøve på sv kontroll. Med mindre de sier ved et møte at du ikke trenger neste gang :)

Back
Topp