Første legetime unnagjort

magnolia

Gift med forumet
Januarhula 2014
Da ble plutselig dette her litt mer virkelig gitt! Vi har jo bare fylt ut litt papirer og tatt noen blodprøver, men allikevel så ble det mer virkelig for meg. Jeg hadde ikke sett fastlegen min før i dag (byttet for et knapt år siden), men ho var heldigvis veldig ålreit :D

Får god oppfølging pga svangerskapsdiabetes i slutten av forrige svangerskap, og følte virkelig ho ikke var av den belærende typen...jeg er nok litt sensitiv på akkurat vekten/størrelsen min. Hun sykemeldte meg også ut denne uka, så nå håper jeg bare det skal hjelpe med litt rolige dager hjemme sånn at jeg får med meg de siste ukene på jobb før sommerferien!

Ho satt meg selvfølgelig frem til en termin 7.januar, men jeg tror nok jeg blir satt tilbake igjen på ul (tror 12./13.januar selv etter da jeg mener jeg hadde eggløsning).

Spennende. Skal selv til min første legetime på torsdag. Er VELDIG spent..
Vil du fortelle meg hva som ble gjort og hvor lang tid du var der? :)

Åh, så gøy!!!
Selv har jeg ikke begynt å tenke på bestille time ennå, kanskje på tide!?

Åh, så moro!! Jeg skal ha min første time på fredag, og gru/gleder meg skikkelig :D Blir som du sier, mer virkelig etter første kontrollen :)

Spennende. Skal selv til min første legetime på torsdag. Er VELDIG spent..
Vil du fortelle meg hva som ble gjort og hvor lang tid du var der? :)

Vi var vel inne der i ca 20 minutter. Gikk igjennom standard info som må på dette skjemaet...navn/arbeid/tidligere graviditeter/røyker eller ikke/medisiner/arvelige sykdommer i familien etc. Hun spurte selvfølgelig også om første dag i siste mens og fastsatt da en termin utifra det (selv om jeg sa jeg ikke tror det stemmer). Hun tok også blodtrykket. Hvis man vil kan man veie seg der, men jeg hadde veid meg hjemme. Hadde også med urinprøve, så vi prata om hva som vistes på den, og så var det litt om forrige svangerskap og hvordan jeg hadde opplevd det. Til slutt var det blodprøver på lab'en :)

Jeg bestilte meg første jordmortime i slutten av juli etter legetimen (helsestasjonen i etasjen under), og da sa dama i resepsjonen der at de setter av en time til det første møtet med jordmoren! Kan ikke huske at jeg var så lenge hos den første jordmora i forrige svangerskap (bodde også i annen kommune)...men det lover jo godt da synes jeg - at de tar seg litt god tid på en første samtale:)

Vi var vel inne der i ca 20 minutter. Gikk igjennom standard info som må på dette skjemaet...navn/arbeid/tidligere graviditeter/røyker eller ikke/medisiner/arvelige sykdommer i familien etc. Hun spurte selvfølgelig også om første dag i siste mens og fastsatt da en termin utifra det (selv om jeg sa jeg ikke tror det stemmer). Hun tok også blodtrykket. Hvis man vil kan man veie seg der, men jeg hadde veid meg hjemme. Hadde også med urinprøve, så vi prata om hva som vistes på den, og så var det litt om forrige svangerskap og hvordan jeg hadde opplevd det. Til slutt var det blodprøver på lab'en :)

Jeg bestilte meg første jordmortime i slutten av juli etter legetimen (helsestasjonen i etasjen under), og da sa dama i resepsjonen der at de setter av en time til det første møtet med jordmoren! Kan ikke huske at jeg var så lenge hos den første jordmora i forrige svangerskap (bodde også i annen kommune)...men det lover jo godt da synes jeg - at de tar seg litt god tid på en første samtale:)

Dette hørest jo greit ut. Liker ikke og gå til legen, så gruer meg kan du si.. Jeg håper på tidlig UL da jeg har hatt veldig uregelmessige sykluser. Hadde siste mens 21 mars, og 18 jan før det igjen. Tror ikke EL var før 3 uker etter 21 mars, så er veldig usikker på terminen. Er også veldig spent på om alt er iorden da dette er vårt første svangerskap.

Lykke til videre da, takk for svar :thumleft

Back
Topp