Første legetime overståttt

angelinn

Flørter med forumet
Hei,hei!
Jeg skrev inn et innlegg her i helgen om at jeg gruet meg sånn til første legetime. Grunnen for at jeg gruet meg var pga at jeg trodde jeg måtte ha en gyn.undersøkelse. Det var jo det de fleste hadde sagt. Men det trengte jeg ikke ennå. Jeg bare målte blodtrykk, tok blodprøve, hadde med meg urinprøve og legen snakket om hva som kom til å skje fremover. Han sa det var like greit å vente med gyn.undersøkelse til etter 13 uke. Noe som var helt greit for meg[:)]. Selv om jeg må grue meg litt lenger. Men det er gjerne ikke så gale likevel. Ikke vet jeg. Min søster sa nemlig til meg at hun synes at det var skikkelig ubehagelig. Og det hjalp liksom ikke at hun sa det...

Var nå i hvertfall kjekt å få en skikkelig bekreftelse om at jeg virkelig var gravid. Har ikke hatt noe kvalme eller noe særlig andre symtomer. Så det er litt rart at det er noen inni der.

Klems

gyn undersøkelse er ikke noe og grue seg til bare slapp av det gjør ikke vindt og ønsker du en kvinne til og undersøke deg så sier du det og da får du det ..

Bra det gikk så fint da [:D] Jeg går inn i uke 31 på søndag og har enda ikke hatt gyn. undersøkelse. Og det er jeg glad for [;)]
Lykke til

Ja, det er vel ikke noe å grue seg for. Satser på at det går fint[:)]. Er jo det at det er en litt uvant situasjon. Har så vidt vært hos legen før og er bare glad for at jeg ikke trengte det aller første gangen.

Jeg hadde gyn undersøkelse på første kontroll, ca 10 uker.
Er ikkenoe å grue seg så til. Det er jo litt ubehagelig, men ikke vondt. Også er det så fort gjort!
Jeg har en mannlig lege som gjør det profft og kjapt.

Jeg synes det verste er å kle av meg, og sette meg opp i den stolen med de høye beina..
Første gangen hadde jeg på meg langt skjørt, som jeg bare dro opp når han kom. Følte meg ikke så avkledd da. [;)]

så flott at alt gikk bra på undersøkelsen. Den gyno-undersøkelsen er fort over, så det trenger du ikke å uroe deg for!

Da er det bare å kose seg framover da! Du er heldig som har så lit symptomer...Har du oppskrift til meg? [;)] kjekt å vite den dagen det klaffer...har nemlig ikke planer om å bli kvalm og sånn!!

klem, M

Har dessverre ingen oppskrift. Men jeg prøver å spise ofte. Hver annen time eller hver tredje time. Blir kvalm hvis det går lenge mellom måltid. Men sånn er jeg alltid, når jeg ikke er gravid og. Min mor hadde visst heller ikke noen plager gjennom hele svangerskapet, så kan jo hende det ligger litt i familien. Håper det blir sånn med meg og. Du får ha lykke til med prøvingen da Monicabebe

Takk for tipset! Det var lurt å ha på seg skjørt. Det tror jeg at jeg og skal ha. Det vil si nå er det jo vinter så da må jeg vel ha strømpebukse på og... Var uansett et smart tips! Takk takk!

Legen min spurte om jeg ville foretrekke en kvinnelig gynekolog. Hadde tenkt å si je til dette, men så sa han : " Vil du ha en kvinnelig gynekolog eller en flink gynekolog". (Han mente det ikke kvinnediskriminerende altså). Det var bare det at han hadde en mannlig gynekolog som var veldig dyktig og som han kunne anbefale. Når han sa det på den måten tenkte eg at det kanskje er viktigst at han er flink Så jeg gikk for den flinke, så får vi se hvordan det går.

Så bra det gikk bra!
Eg var ikkje klar over undersøkelsen, så eg gikk ikkje rundt og gruet meg. Og det var bra, for eg liker heller ikkje dei undersøkelsane. Har tatt det to ganger før i forbindelse med p-piller, skal ta den testen kvart 3. år eller noko. Og på første lege-time spurte legen om eg nettopp hadde tatt den undersøkelsen, noko eg ikkje hadde, så då tok ho ein undersøkelse der og da. Eg tenker heile tida på kor bra det er at prøven blir tatt, er jo sjekking av livmorhals-kreft og sopp og sånn, så då blir det ikkje så ille å ligge der å sprike med beina. Men eg er også veldig glad for at eg har en kvinnelig lege..., har kun hatt det. Er liksom sånn det skal vere for min del... [&:]

fastlegen min som er kvinne,har hatt ferie i lang tid nå,så jeg har hatt en mannlig lege.Det gjør meg ingenting...han er dyktig.Jeg visste heller ikke om denne gyn-undersøkelsen,noe jeg tror er bra,for da slapp jeg gå å grue meg.Har tatt 2 sånne tester(mann)begge gangene.Det er litt ubehagelig,men ikke vondt!
Dette gikk så fint at,ingenting å grue seg til[;)]

ORIGINAL: louis

gyn undersøkelse er ikke noe og grue seg til bare slapp av det gjør ikke vindt og ønsker du en kvinne til og undersøke deg så sier du det og da får du det ..

Gjør ikke vondt??? Hvilken lege er det du har gått til? Skulle likt å møte den hvertfall..

Back
Topp