Første legetime overstått..

*håpepå*

Elsker forumet
da har jeg vært på første legetime, sitter ikke igjen med noen god følelse for å si d sånn. Er tydeligvis ikke å regne som gravid som gravid før i uke 12 hos legen.
Har fått beskjed/info om å ordne legetime mellom uke 8-12, så er nå i uke 9, og d var tydeligvis for tidlig å kunne ikke ta noen av blodprøvene eller noe.. Hun fylte ut papirene og sendte etter anmondning fra meg henvisning til tidlig ul..

liker ikke legen min for å si d sånn, tar heretter alle kontrollene hos jordmor:-) håper på bedre "lykke" der!!

Her er det også vanlig at man får tatt blodprøvene etter man er passert 12 uker. Så det legen gjorde da jeg var der 9+2 var å fylle ut helsekort og sende henvisning til ordinær ul 

var ikke slik ved første sv.skap. Da ble alt gjort den første gangen jeg var der, og da visste vi ikke om jeg var 6 uker el. 3 mnd på vei.. Så synes dette var underlig, ikke spurte hun om hvordan jeg hadde det eller noe, totalt avvisende... hadde endel jeg skulle snakke med henne om ift siste svangerskap og fødsel,mn mn må ta d med jordmor:-)

Jeg fikk også beskjed at man kunne ha første kontroll fra 8 til 12 uker. Var der i uke 9. Tok blodprøver og slikt. De prøvde å finne hjertelyd. Men fant ingen da. ( hun er ganske nyutdannet, så jeg sa jeg ikke ble stresset om hun ikke fant noe lyd). Så jeg fikk beskjed at jeg skulle bestille ny time mellom 11 og 14. Så i morgen skal jeg på ny kontroll. Håper på å få ein liten titt på UL også da.

Jeg var til legen i uke 6 for å få sykemelding og han sjekket ikke om jeg var gravid engang ;-) Fikk bare time til kontroll rundt uke 12...

Syns det er så rart at leger praktiserer så veldig forskjellig... 
Håper det blir bedre hos jordmor og hvis du vet om en lege du vet stiller litt mer opp ville jeg byttet.

Jeg hadde legetime da jeg var akkurat 11 uker på vei. Fikk beskjed om å komme tilbake om en uke, så skal dit i morgen... Første gang jeg var gravid hadde jeg første legetime med blodprøver i uke 7-8.

Jeg var på første kontroll hos legen i går. Da var jeg 10+3. Hun tok seg god tid og det ble tatt blodprøver. Hadde flere undersøkelser i går på første kontroll, enn jeg hadde sist jeg var gravid.

Kjedelig at de praktiserer så forskjellig.

Man skal jo uansett bli møtt med respekt og bli hørt når man kommer til legen!! Om man er 5 uker eller 13 uker på vei er man da gravid! Jeg har også bedre erfaring med å gå hos jordmor,så det er vel ikke så dumt å heller vurdere det! 

Utrolig stor forskjell det er på leger da! Jeg hadde min første legetime når jeg var 5+0. Da tok hun både UL, fyllte ut svangerskapspapirer, tok blodprøver, tisseprøve og sende avgårde papirer t sykehuset ang ord UL til uke 18.. Tok også en innvendig skjekk for å kjenne på livmoren min. Syns det var drøyt at du "ikke er gravid før uke 12" ifølge legen din. Man er jo like mye gravide før di magiske 12 ukene som etter.

her er det også slik... jeg måtte krangle med de på labratoriet om å ta blodprøve siden jeg var i uke 11 +3.... men siden jeg skal inn på sykehuset må jeg ha de blodprøvene og det helsekortet... etter 10 min med krangling fikk jeg det til slutt...

var hos jordmor i dag og det var en heeeelt annen verden... hun va såå snill og fortsåelsesfull og vi snakket en hel time... 

Jeg skjønner ikke at det kan være så forskjellig.. Sist jeg var gravid var jeg der i uke 8.. Jeg ville egentlig litt før for var så usikker på alt sammen. Greit å få bekrefta at man er gravid hos legen. Hun tok blodprøver og alt da altså.. Har en super lege :)

Denne ganger er jeg litt mer rolig og har bestilt time i uke 10.

Anbefaler dere som ikke er fornøyd med legen å bare bruke jordmor. Bortsett fra ved eventuellt sykmeldinger da såklart.. Eller bytte fastlege!

Jeg var ikke så begeistra for min jordmor men siden hun stort sett hadde mye bedre tid til meg så var jeg hos lege og jordmor annenhver gang.

Back
Topp