Første legetime idag

Spire2

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Sensommerbarna 2019
Skal på første kontrollen idag selv om det er tidlig, men det er for at jeg håper på ekstra oppfølging. Noen flere som har vært hos lege eller jordmor enda?
 
Lykke til i dag!
Kan jeg spørre hva slags ekstra oppfølgning du håper på? (Bare ignorer om du ikke vil dele :happy:).
Har ikke vært enda, alt for tidli, men tenkte ringe og booke time i dag siden jeg vet at det alltid er lang ventetid.
 
Nope. Det vanlige er jo rundt uke 12. I mine forrige svangerskapene var jrg der i uke 12. Er jo rundt da de får tatt alle testene de skal og faren for spontanabort avtar. Så jeg drøyer lenge enda
 
Lykke til i dag!
Kan jeg spørre hva slags ekstra oppfølgning du håper på? (Bare ignorer om du ikke vil dele :happy:).
Har ikke vært enda, alt for tidli, men tenkte ringe og booke time i dag siden jeg vet at det alltid er lang ventetid.
Jeg har tidligere gått igjennom en sa og ma. Derfor håper jeg litt på ekstra oppfølging. Klarer ikke hel slappe av, tenker dessverre hele tiden at det skal gå galt igjen :-/
 
Ikke enda, men regner med at jeg ringer og bestiller time i dag pga lang ventetid. Så får jeg nok time hos legen i uke 8 også må jeg ringe jordmor der blir det vel i uke 10
 
Jeg har tidligere gått igjennom en sa og ma. Derfor håper jeg litt på ekstra oppfølging. Klarer ikke hel slappe av, tenker dessverre hele tiden at det skal gå galt igjen :-/

Uff, da håper jeg du får snakket med noen om det, det hjalp for meg. Gikk til en gynekolog som "traff" meg, og gjorde at skuldrene kom tilbake på plass sist gang. Sender positive tanker og håper at du sakte men sikkert klarer fokusere på at du skal bli mamma :happy:
 
Jeg var egentlig pga noe annet i går, og tok en haug med blodprøver og urinprøve. Fikk mye ekstra oppfølging sist fordi jeg kastet mye opp og blødde. Han testet bla for vitaminmangel.
 
Skal ikke før i uke 12 :)
 
Skal på første kontrollen idag selv om det er tidlig, men det er for at jeg håper på ekstra oppfølging. Noen flere som har vært hos lege eller jordmor enda?

Skal til legen på søndag. Blir nok bare blodprøver da men håper også hun vil gi meg en tidlig ul. Er 5+2 idag så kanskje en tul om to eller tre uker. Får høre hva hun tror er best.

Hvordan gikk det hos legen? (Om du vil fortelle da)
 
Nå har jeg vært hos legen. Og jeg kommer få tettere oppfølging da legen mente det var klasset som risiko svangerskap. Så skal til legen om 2 uker igjen.
 
Ble også tatt en haug med blodprøver bland annet hcg.
 
Så bra! Følte du deg ivaretatt? Det syns jeg ofte er det viktigste, om man føler man blir tatt på alvor.
Ja han tok meg virkelig seriøst, å han skjønte bekymringene mine. Så ser ut som jeg kanskje får mer seriøs hjelp denne gangen. Så får jeg bare prøve og tenke positivt og nyte så lenge jeg er gravid og faktiskt kan bli gravid lett. Så jeg tror jeg bare skal slappe av og nyte dette nå så langt det går og gjøre da vil si :)
 
Ja han tok meg virkelig seriøst, å han skjønte bekymringene mine. Så ser ut som jeg kanskje får mer seriøs hjelp denne gangen. Så får jeg bare prøve og tenke positivt og nyte så lenge jeg er gravid og faktiskt kan bli gravid lett. Så jeg tror jeg bare skal slappe av og nyte dette nå så langt det går og gjøre da vil si :)

Godt å høre :happy:
Da blir det nok lettere å kose seg med graviditeten skal du se.
 
Back
Topp